Har varit och inne mycket på forumet och tycker att det är otroligt bra. Har fått mycket bra hjälp med stora sonen (4 år), och ska nu sätta igång med den lilla. Han äter (ammas) 2-3 (-4) gånger per natt.... och agerar då som om han vore vrålhungrig, men han skriker inte, utan ligger och knölar och stoppar in kudden och gosekaninen i munnen och väcker mig (och katten!)... Han äter mycket sämre på dagarna än på nätterna så jag tror ju att mycket ligger i att få honom att äta mer och mer regelbundet på dagarna, men vad gör man när tjockisen bara skrattar eller vänder på huvudet och snuttar lite??? Det går ju inte att tvinga i honom?! Smakportioner av potatis kräks han som 17 av. Ska prova palsternacka idag...
Ha ska ju sova 15,5h per dygn. Kam detta funka?
Jag vill att han sover från 19-7.
07.00 morgon
08.00 frukost
09.15-10.45 sova
11.30 lunch
12.30-13.15 sova (sen hämtas storebror på dagis)
15.00 äta
15.30-16.15 sova
17.00 middag
18.30 kvällsslurk
19.00 sova natt
Ser ni som vet någor stort problem med detta?
/Erika
Schema först?
Schema först?
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det kommer att ta en tre dygn ungefär för honom att fatta att han är lite hungrig... Till dess "tror" han att han har ätit som vanligt på natten. Du kommer att häpna hur lite han äter på morgonen efter en hel lång natt utan mat! Men det blir ordning på torpet, rena fröjden
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej igen,
Grejen är att vi inte börjat "kura" än, eftersom vi inte har klart med hans sovrum och pappa har inte läst klart boken än. Jag vill verkligen att min man ska vara med på det här eftersom han helt klart är mycket lugnare och sakligare än jag.... Jag tänkte då försöka få in lilla david på ett någotsånär schema FÖRST. Som det är nu snuttar han i tid och otid vissa dagar. Igår gick det längre mellan målen på dagen och då åt han mer vid varje mål och sov LITE bättre. Somnade 19.30, åt 22.00 och 04.45. Det är en bra natt här, men jag vet ju att det ska kunna bli ännu bättre. Dessutom har vi inget larm ännu. Ekonomin sätter lite stopp, men vi SKA. Jag vill verkligen det här! Om ett tag kommer vi igång och då kommer vi (jag ialla fall) behöva massor av stöd!
/Erika
Grejen är att vi inte börjat "kura" än, eftersom vi inte har klart med hans sovrum och pappa har inte läst klart boken än. Jag vill verkligen att min man ska vara med på det här eftersom han helt klart är mycket lugnare och sakligare än jag.... Jag tänkte då försöka få in lilla david på ett någotsånär schema FÖRST. Som det är nu snuttar han i tid och otid vissa dagar. Igår gick det längre mellan målen på dagen och då åt han mer vid varje mål och sov LITE bättre. Somnade 19.30, åt 22.00 och 04.45. Det är en bra natt här, men jag vet ju att det ska kunna bli ännu bättre. Dessutom har vi inget larm ännu. Ekonomin sätter lite stopp, men vi SKA. Jag vill verkligen det här! Om ett tag kommer vi igång och då kommer vi (jag ialla fall) behöva massor av stöd!
/Erika
Jag tycker absolut att du kan schemalägga dagarna nu och kura nätterna sedan när ni är beredda och tiden är mogen. I många fall är det allt som har behövts för att nätterna skall ordna upp sig själva! Som du själv säger är det nog snuttandet i tid och otid som är boven. Hur hungrig skulle man själv vara om man små-åt något litet hela tiden!? Schemalägg dagarna enligt det exempel som du hade och håll tiderna noggrant till att börja med, och sedan kurar ni om det behövs.
Lycka till, och du kommer att tycka det är såååå skönt när tiderna sitter och både du och ungen har tide med annat än fundera på mat!
Lycka till, och du kommer att tycka det är såååå skönt när tiderna sitter och både du och ungen har tide med annat än fundera på mat!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Ja, nu har jag hållit på några dagar med att schemalägga sonen. Det går helt OK, men äter han lite knackigt ett mål så blir han ju hungrig tidigare nästa gång. Sitter nu med honom i knäet och snart blir han vansinnig för han är så hungrig. Snart äter han upp sin hand... Smakportionerna går det knöligt med, men jag tror ju att han snart behöver mer än min blåa mjölk. I alla fall så äter han på bestämda tider, men kommer inte i närheten i de 3h som han ska sova per dag....
Får jag bara fråga varför du kallar dig mrs tall?? Själv är jag 1,91!
/Erika
Får jag bara fråga varför du kallar dig mrs tall?? Själv är jag 1,91!
/Erika
Det har att göra med mitt namn... Jag är 1,75cm , så helt kort är jag inte heller.
Orka jobba med tiderna så funkar det nog snart! Se bara till att ungen får i sig allt han orkar och lite till, så vänjer sig matsmältningen snart vid konstanta tider. Kämpa på!
Orka jobba med tiderna så funkar det nog snart! Se bara till att ungen får i sig allt han orkar och lite till, så vänjer sig matsmältningen snart vid konstanta tider. Kämpa på!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006