Nästa helg är det dop för lilltjejen. Farmor och farmar kommer upp på fredagen och åker hem på söndagen efter dopet. Fredag och lördag behöver inte vara några problem, då kör vi som vanligt. På söndagen får jag lappa med marginalkvartar har jag tänkt.
Jag har tänkt att flytta in spjälsängen i vårt sovrum då gästerna ska sova i barnrummet, det ska ju ändå vara kolmörkt. Det är också mycket tystare i vårt rum då det ligger längst bort från allt annat. Vi hade annars tänkt att vi föräldrar skulle sova i barnrummet och gästerna i våra sängar.
Efter kyrkan ska vi ha 30 gäster hos oss!!! Det lär nog bli ett himla liv. Jag funderar på att låta celine sova sin em-lur i vagnen på balkongen eller att någon går ut på promenad då hon kan sova i vagnen.
Hur har ni andra gjort vid liknande situationer? På dopdagen är vi inne på 13:e dagen. Tips?
Nästa helg - DOP!!! Snacka om utmaning.
-
susanneethel
Hej Nattis!
Tänk på att det inte är någon katastrof om det blir lite tokigt just den här dagen.. en gång är ingen gång. 30 gäster har ni väl inte så ofta antar jag.
Stressa inte upp dig extra över schemat för då kanske någon Varg slipper in.
När jag döpte gossen la jag krutet på att han blev mätt och pigg innan dopet, så han var glad en hel timme i kyrkan och plaskade glatt i dopvattnet. Sen på kalaset så la jag honom bara i vagnen att sova i ett annat rum när han såg trött ut.
Att någon tar en promenad med honom när han ska sova tror jag är bra ide. Vargen kan ju inte komma in om ni går ut
Nej men det kan ju vara bra om det är lite stökigt hemma så här i början efter kuren.
Lycka till
Tänk på att det inte är någon katastrof om det blir lite tokigt just den här dagen.. en gång är ingen gång. 30 gäster har ni väl inte så ofta antar jag.
Stressa inte upp dig extra över schemat för då kanske någon Varg slipper in.
När jag döpte gossen la jag krutet på att han blev mätt och pigg innan dopet, så han var glad en hel timme i kyrkan och plaskade glatt i dopvattnet. Sen på kalaset så la jag honom bara i vagnen att sova i ett annat rum när han såg trött ut.
Att någon tar en promenad med honom när han ska sova tror jag är bra ide. Vargen kan ju inte komma in om ni går ut
Nej men det kan ju vara bra om det är lite stökigt hemma så här i början efter kuren.
Lycka till