Jätteledsen på kvällen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Myra

Jätteledsen på kvällen

Inlägg av Myra »

Hej. Johanna (6 mån) har de senaste veckorna varit jätteledsen efter sista luren 16.15-17. Hon gråter mycket och får "skrikattacker" då hon blir näst intill otröstlig. Behöver jag nämna att i samband med detta blir hon väääldigt mammig. Igår åkte jag iväg för att handla lite snabbt men min man ringde mig och sa "Du måste komma hem, hon krampar snart" (ambulansman som han är :wink: ). Hjälp vad hon skrek. Jag vet ju inte riktigt vad det här beror på men jag har börjat misstänka att hon är helt enkelt trött?! Hon vaknar sen några veckor tillbaka minst en timme före det är godmorgon kl sju (har skrivit om det i en annan tråd "Fnurra på sömntråden" under Säkra Sovare) och sover sålunda 1 timme mindre än vad hon borde.

Hon sover så här på dagen 9.15-10, 12-14 och 16.15-17 (oftast fungerar dagslurarna bra). Natten ska vara 19.30-7 (tar aldrig upp före sju men hon vaknar alltid före kl sex numera).

Men de här skrikiga kvällarna känns inge kul. Hon blir verkligen alldeles förtvivlad. Att amma hjälper alltid men det är ju ingen lösning.

Någon som har nåt tips till oss?
/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Lägg henne en halvtimme tidigare på kvällen. Det kan göra susen för att få till det på morgnarna. Utnyttja också marginalkvartar för att få henne att ta igen det hon missar på morgonen.

Lilla pappa får nog jobba en del med attityden också tror jag. Han ska ju duga precis lika bra som mamma när det gäller allt (utom möjligen mat då).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"