Nattmål 1 timme??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Petra
Kontakt:

Nattmål 1 timme??

Inlägg av Petra »

Hej alla :D

:D Våra små tvillingtjejer är nu 2 1/2 vecka gamla och standardmodellen funkar bra på dagen med än så länge 4 stora mål inkl. allt. Nattmålet/målen fungerar dock inte lika bra då både Alice och Andrea verkar tycka att 20 min är alldeles för kort vaken/ät tid :?

Vi tycker att vi har försökt allt möjligt för att hjälpa dem till ro men inte lyckats :( De somnar normalt efter c:a 1 timme istället för efter modellens 20 min :shock:

Har någon tips på hur vi kan få våra tjejer att somna bättre mitt i natten :?:
Petra 36
Amanda 19/10-03 :heart:- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06 :heart::heart:(Se bilder)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Grattis till tvillingarna - själv har jag en tvvillingbror så jag vet vilken gåva det är :heart: !

:idea: De mina har alla haft "stora mål" med vakentid och allt på natten och så har det fått vara. Det har löst sig av sig själv runt 4-5 veckor!
Petra
Kontakt:

Inlägg av Petra »

Vad skönt att höra att vi kanske ändå inte gör något super fel :D

Hur gjorde du då vakentiden på natten :?: Gick du upp och satte på tv:n i mörkret, eller stannade du/ni i sovrummet :?:

Är det okej att synka tvillingarna trots att de inte än är 1 mån. :?:
Petra 36
Amanda 19/10-03 :heart:- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06 :heart::heart:(Se bilder)
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Hej!
Jag följde också modellen under Antonias första månad, och varje nattmål tog ca en timme. Men då följde jag det som stod i en gammal upplaga, dvs bröst 1, blöjbyte, bröst 2. Efter en månad insåg jag att det var vansinne att byta blöja eftersom hon aldrig gjort något större på natten, så när jag skippade detta och bröst 2 började det gå på 10 minuter och det blev inga fler mål för det - då. De dök upp mycket senare och av andra orsaker (Läs: snuttätande på dagen). Men om dina barn bara äter i en timme så har jag desto värre inga goda råd att ge.... :?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag låg kvar i sängen med dem och förmedlade "på natten händer ingen ting mer än att det glorar lite ljus och tråkmamma läser en bok eller bara beundrar dig lite" :wink: . En timma brukade det ta - någon gång 1,5 timma men som sagat; de löste sig själv när standardmodellen verkligen börjad struktureras ut runt 4-5 veckor.

:idea: Synka dem kan du säkert!
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej och grattis till tvillingarna! :D

Jag skulle bara berätta att jag också ammat mina tre barn långa pass på nätterna första månaden. De både bajsade och åt kopiöst, första flickan slog rekord, hon kunde äta i 2 timmarspass :shock: På det sov hon max 2 timmar...
MEN....som Mammut Maria säger så såg man en förändring vid 5-6 veckor och när hon var 2 månader och tre veckor sov hon 12-14 timmar natt utan att vakna, och gör så än, hon blir sju år i sommar 8)

Jag brukade sitta i mörker på sängkanten eller mot gaveln utan att t.ex tända lampan och läsa eller så, för att skilja natt från dag. Även när jag bytte blöja så var det snabbt och utan att prata med bebisen :wink:

Hoppas allt går bra :!:
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"