4 måndader- jag skulle vilja kura, men osäker...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Lucy

Inlägg av Lucy »

Ville bara säga att jag har slutat fnatta nu... :) Tänker inte ge upp!Och visst överlever han natten utan flaska! Det bästa är att dom långa uppvaken har upphört. Nu sover han 11 timmars nätter. Han vaknar fortfarande flere ggr under natten, men det räcker inte länge innan han somnar om igen! Det känns bra!
Dagsschemat fungerar också bra nu!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där :D Pris och beröm :lol: Vad skönt för honom (och för din självkänsla) :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lucy

Inlägg av Lucy »

Nu behöver jag hjälp igen. Det fungerade ju rätt bra för bara en vecka sedan, men nu har jag kört fast ordentligt. (jag märker att jag har svårt att verkligen vara konsekvent :oops: )
Vår kille (som redan hunnit bli 5 mån 1 vecka) blev sjuk... jag gav vatten i flaskan... nu har jag igen varit och gjort bort mig. Jag är själv så trött och vill SOVA! senaste natt vaknade han så många gånger och det blev total kaos. jag klappade på rumpan tills han somnade om för jag orkade inte lyssna på gråt. Det blev inte många timmars sömn för någon av oss.

okay. jag måste börja om från början. Vi får väl flytta ut själva i vardagsrummet, så att han får eget rum. (Vi har bara två rum.)
Jag vet att jag inte ska gå in för ofta. När kan jag gå in? Hur länge ska jag låta honom gråta innan jag går in och lugnar??
Tidigare räckte det med att bara svänga honom tillbaka till mage, göra solfjädern, säga ramsan och så sov han igen. men nu vill han inte somna om med det längre. ska jag låta bli att vända honom och lägga till rätta då han vaknar och vänta tills han somnar om på rygg? Han har svårt att somna om då han ligger på rygg.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"