Nu har vi fastnat i en enda soppa. Dagarnas shema ser nu ut så här:
vaknar 6.45 ammar (hinner aldrig väcka henne, hon vaknar innan, men är lugn så jag tjoar o tjimmar)
7.30 gröt
9.00-11.30 sova (försökt en massa varianter här men ibland blir det 45 min bara)
11.00 lunch
13.30-14.15 sova
14.30 mellanmål
17.00 middag
17.45 bad skoj och nattslurk
18.45 gonatt
Kvällsnattningen fungerar alltid bra, tar 2 min, men dagarna är helt upp och ner, hon ställer sig direkt, vill inte alls sova, kan hålla på så i 40 min innan hon blir ledsen och somnar tillslut av lite buffn, solfjädern och en massa ramsning, alldeles galet. slutar oftast med lååång solfjäder, ramsar samtidigt några gånger sen går jag ut med ramsan, håller henne lugn. bekräftar när jag märker att hon somnar.
Från början hade vi 45 minuter första sovningen, men hon var svårväckt så vi bytte om. varför vet jag egenligen inte, kollar om det går bättre.
om hon bara sover 45, ska jag då ta en längre sovning nästa gång, och hur gör jag då med maten?
eller ska jag klämma in en tjugo någonstans? oerhört förvirrad. (och läser och läser gör jag, men känner mig knallkorkad på det här.) eller ska jag ha ett helt annat schema?
Vi använder oss bara av sängen på dagarna, har ingen vagn med liggläge( urban jungle).
funkar det? eller måste vi byta hur gör jag sen då jag är borta , på stan ex?
åkte bil igår precis då hon skulle sova middag, det blev kaos så klart! Var tvungen att stanna, lyfta över i baksätet, buffa massor och sen lyfta över i bilstolen. Det kändes bara helfel. och det var det nog oxå.
men aaaah, vad skulle man ha gjort? vill inte trilla dit på ammningen till söms.
nätterna funkar så här nu:
första nattningen går bäst, ibland buffar vi kort, men oftast solfjäder tills hon blir sömntung, sen ramsa och gå ut. I filmen ser jag att Anna ramsar då hon håller solfjädern men i boken står det att man aldrig får stå kvar.
Jag har aldrig varit så trött, och jag ser inga rosor på kinden på vår dotter, hela tillvaron blir jobbig, känner bara att hon var en solstråle förr, och nu är allt bara upp och ner. och vad är alternativet, att gå tillbaka tlll det gamla, men tröstammning, tutte osv och DET vill jag ju inte!!! Det jag vet som vi gör fel:
Ingen mozart bakom dörren, hur på natten? när sätter jag på det isf? och det väcker nog våra två andra barn (8 år).
inte eget rum, bara svart i vårt sovrum.
och en salig blandning på buff, slf, ramsor ååååh, vad allt kändes jobbigt, jag skulle bara vilja klara av detta och veta vad jag håller på med. Jag känner mig fasst i en snurrig värd av tider och misstag och frågor.
HJÄLP!!