Syskonvagnsbryderier

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

Syskonvagnsbryderier

Inlägg av Gäst »

Vi har en UJ syskonvagn och det verkade så himla smidigt och bra i början. Men nu har Lillfis redan vuxit ur sin liggdel och Storebror är inte helt nöjd med sittplatsen heller. Jag kan ju faktiskt inte använda vagnen eftersom det knappast går att sätta en fyramånaders upp och vända honom utåt- så vi funderar på att sälja och skaffa nytt.

Hur länge har ni andra använt syskonvagn? Klarar man sig utan? Och vad finns det i annat fall för modeller som tillåter minsta passageraren ögonkontakt och viloläge lite längre. UJ blev det för att vi inte får in en bredare vagn genom porten och det känns inte så kul att ställa en vagn oskyddad på gården...men det får man väl lösa. Vi kör med sele och sulky ibland men jag vill att Lillfis ska kunna ta något av sina sömnpass ute på promenad också.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Hej!

Jag vet många som använder syskonvagnen till 3-4 år. Bra att ha om man är ute på längre utflykter eller har en "trotsing" som behöver sättas i vagnen :wink:

Vi har en Emmaljunga syskonvagn, den klassiska. Båda portdörrarna får öppnas när vi ska ut :lol:
Båda pojkarna sitter/ligger vända mot oss, det går att vända barnen utåt också.

Ståbräda till en enkelvagn, om inte båda ska sova?

/ Mamman till sönerna :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vi har också en emmaljunga, kanske inte "liten och smidig..." men tålig, bra med plats för barnen och lättkörd! :D Rekommendras varmt! Köpte vår begagnad, för 1/3 av nypriset... Kolla blocket etc!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack, tack :D

Nu har vi satt ut vår UJ på blocket. Och varit och provkört syskonvagnar- de står mellan Emmaljunga och Teutonia. Det ska bli så skönt för Lillfis att få ordentligt med utrymme och att dessutom kunna ha båda barnen emot sig.
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hej Siri
vi har precis skaffat en syskonvagn, har dock ännu inte börjat använda den :wink: men vi köpte en Emmaljunga City Cross (den vanliga). Vi tittade också på Teutonia, vill bara säga, kolla hur bred den är i jämförelse med Emmaljungan jag vet att vi valde bort Teutonian men kommer inte ihåg varför just nu :? Tror att den var lite bredare än Emmaljungan och då svårare att få på bussar mm, men jag kan ha fel....

Lycka till!
:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Mindy

Inlägg av Mindy »

Hakar på syskonvagnsbryderierna. :D

Någon som vet något om en sån här:
http://www.babystugan.com/product_info. ... cts_id=988

Tycker att det känns mer lättsamt om vagnen inte blir så bred men är det några nackdelar med en sån här typ av vagn som jag inte har tänkt på? :?
Bakre delen går alltså att ha som liggdel när bebisen är liten.

Tacksam för tips!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
mia75

Inlägg av mia75 »

Mindy skrev:Tycker att det känns mer lättsamt om vagnen inte blir så bred men är det några nackdelar med en sån här typ av vagn som jag inte har tänkt på? :?
Jag tycker att det är tråkigt att barnen inte kan se varandra... :(

Jag funderar också på vad jag ska välja, emmaljunga verkar så klumpig och vi har haft problem med sufletten på våran gamla emmaljunga som gått sönder i fästet flera gånger, tvillingvagnen har samma princip så den blir det inte. Just nu lutar det åt BRIOs som går att ha både mot och från sig, ganska klumpig, men inte lika illa som emmaljunga och teutonia i alla fall... :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"