virus + 8mån +strul

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gossebarnsmamman

virus + 8mån +strul

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Efter att ha kurat sonen för fyra månader sedan har vårat liv förändrats totalt. Vi började leva igen och kunde njuta av livet och vårt barn. Våra vänner har frågat vad som har hänt för de kunde verkligen se skillnaden på oss före kur och efter. Vi har berättat och har fått hjälpt andra familjer i liknande situationer.

Så för några nätter sedan slog en dunderförkyldning till och lilleman svarade inte alls som han brukar. Blev livrädd lät det som. Vi fick till och med gå in till honom och solfjädra flera gånger, men varje gång vi gick utbröt stora gråtatacken :cry: :cry: :cry: .

Nu står vi mitt i denna nedrans vius som gör älsklingen helt förbi och så grymt förtvivlad! Vi kör enligt Annas alla regler men ställer oss nu frågan om man ska förhålla sig annorlunda vid jobbig sjukdom. Han hostar något fruktansvärt och verkar få panik av det. Att vi sedan inte kommer och hjälper honom utan ger honom en ramsa som vanligt känns ibland lite knasigt. Igår skrek han i två timmar trots panodil,näsdroppar och Gud vet allt. Sedan vaknade han åtta ggr på natten och storvrålade.Vi talade om varje gång att allt är ok och lugnt i och med ramsan. Men det var av tröttheten att gråta som han somnade varje gång.

Såhär är det absolut inte när han är frisk. Han svarar nästan alltid jollrande på våran ramsa och lugnas alltid omedelbart.

Hur ska vi göra nu då? För i natt gick vi in till honom och lugnade honom som sagt genom att solfjädra och ibland någon lätt buffning. :?: Men hysterin som tilltog varje gång vi lämnade rummet kändes så främmande och jobbig. Har detta något med att han blir 8 mån snart att göra? Brukar metoden ifrågasättas av barnen då? Dagtid vill han ju inte bli lämnad en sekund heller. Bara vara i famnen helst hela tiden.

Jättetacksam om någon vill berätta hur ni gör när era små är sjuka och tala om för oss hur vi ska tänka.

kram kram Gossebarnsmamman
Gossebarnsmamman

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Ikväll började han storkräkas också... Härligt med en magsjuka på detta elände vi redan är i... Nu kommer jag nog gå in varje gång han vaknar inatt för att se om han ligger i kräks.

Vore jättetacksam om någon ville svara på mina frågor här ovanför.

kram G
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Hej Gossebarnsmamman!

Usch, jag vet hur jobbigt det är med förkylning för de små! :(

Vad jag har förstått och av min erfarenhet så ska de små liven kunna sova sig igenom en förkylning. När Maja var dålig var det några nätter hon vaknade och behövde ramsas, men sedan sov hon sig igenom hosta, snuva, kräkningar etc. Inte för att jag sov, men det hör ju inte hit... :roll:

Vad det gäller kräkningar så resonerade jag som så, att om hon inte protesterade efter en hostattack förljt av uppkastning, så lät jag henne vara. Jag märkte att jag störde mer än vad jag underlättade för henne när jag gick in. Kräkset torkade ju, och hon sov vidare gott ändå. Min erfarenhet är överlag att jag stör när jag går in. Oftast blir hon än mer ledsen och som du beskriver, jätte ledsen när jag går. Att minimera trafiken är ett tips!

Sedan är det ju viktigt med attityden. Det är svårt att ha en attityd av självklarhet när man egentligen vill gå in och trösta...

Hoppas att förkylningen ger med sig snart!

Majamamma
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"