Andra dygnet

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

Andra dygnet

Inlägg av Bettty »

Hej. Jag skrev igår under rybriken "första dygnet". Nu är det alltså andra dygnet jag vagnar, och inatt var det jobbigt! Fick nästan vagna mer än första natten. Kan det vara så? Jag försöker verkligen att inte vagna för länge utan sluta och skaka handtaget så fort hon lugnar sig. Men hon börjar gråta nästan direkt igen och håller på läänge...
Jag ramsar inte eftersom jag fick veta att man inte skulle det förrän barnet är fyra månader så det blir ju att jag måste vagna varje gång, det är rätt så, eller?
Jag känner mig lite nervös nu, eftersom hon sover sämre nu än innan jag började, hoppas jag inte förstört nånting nu.. Jag började med denna kur huvudsakligen för att hon har så svårt att komma till ro på kvällarna och sover dåligt på dagarna. Nätterna har varit rätt lugna innan, hon sov från ca 23-04 åt och somnade om till 07-08. Nu sover hon bara till 01 och sen är hon igång...

Sen en sak till.. Visst är det så att man kan lägga in en 5-min lur när somhelst? Hon är ju så trött under dagarna nu eftersom hon sover så dåligt på natten, så för att kunna hålla mig till schemat skulle det vara bra.

Tacksam för svar!
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Japp, precis så är det! Och visst kan du lägga in en femminutare vid behov.

:D Bra gjort och lycka till!

:idea: Kolla denna länken: http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=620
Bettty

Tack1

Inlägg av Bettty »

Känner mig redan bättre till mods. Det ska nog gå det här!
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Självklart!!!
kokos

Inlägg av kokos »

Det kommer att gå jättebra för du är verkligen på rätt spår. Att barnet vaknar lite oftare nu är övergående. Snart har ni full kontroll på tillvaron. Hon ställer en massa frågor som hon vill ha svar på och det ger ni ju henne.

Låt 5-minuterslurarna bara vara 5 minuter! Det är lätt att man vill låta barnet sova lite längre men max 5 minuter!!!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"