slippa vagna på dagen-hur?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
gunnar

slippa vagna på dagen-hur?

Inlägg av gunnar »

Vi får alltid vagna vår pojke (10 månader) på dagen i vagnen. Han sover ute på rygg. Hur gör vi kuren på dagen för att slippa vagna? Han börjar bli lite för stor snart.
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
JH

Inlägg av JH »

Jag antar att ni får göra som när man kurar på natten. Alltså sluta vagna, eller bara vagna vid kris, och backa mer och mer. Använd dagsramsa, det funkar ganska bra för oss! Det blir antagligen jobbigt första dagarna, men sen borde det gå bättre och bättre. :)
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Bara lägg ner! Vagnandet alltså. Ramsa som besked, liten vet nog vad som gäller vid det här laget, eller? Backa och låt honom tystna själv, ni får väl ställa vagnen någonstans där ni inte behöver oroa er för att han låter (dvs för vad andra månniskor ska tro coh tycka). Går bra tror jag!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Håller med Mammamy!

När Clara var i den åldern, faktiskt större ändå, gick jag alltid sådär 3 varv runt huset, sedan sov hon, och jag ställde ifrån mig vagnen.
Men det blev fler och fler varv...
När jag en gång var uppe i 17 varv ( :shock: ) insåg jag att det här GÅR ju inte!
Ställde kallt ifrån mig vagnen intill huset och ramsade. Bakom vagnen så hon inte såg mig. (gjorde det när grannarna var på jobbet, så dom inte hörde protesterna... :oops: )

Efter ett par dagar sa hon inget alls, utan somnade bara :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"