Hej kara du,
jag har last hela din trad nu, forst grattis till underverket och till ert fina jobb att hitta somnen tillsammans.
Har ar mina funderingar:
Du gor ratt i att folja schemat, aven nar liten inte somnar, borjar man glida pa schemat blir det pannkaka.
Du gor ratt i att behalla attityden och att storma in glad som en larka nar sovet ar klart, agera sa normalt som mojligt, som om luren var perfekt.
De dagar liten missar somnen, kommer bli kampiga, lagg en halvtimma tidigare om kvallen. Iblanf maste man bjussa pa en 5 minuters nap under dagen, men lagg inte in mer somn da kommer vi inte at problemet.
Har du fyllt formiddagen med fysisk aktivitet? Liten skall vara helt slut efter ha sprungit runt kvarteret 5 ggr.
Ar det morkt i rummet?
Kolla dessa punkter forst.
Ytterligare funderingar:
Jag upplevde alltid med mina barn att de sov sa oerhort mycket battre pa dagsovet om lunchen lag narmare langsovet, sarkillt nar vi var nere pa endast ett sov. Du gor ju samma men har langsovet lite tidigare an vad jag skulle gjort, sa att flytta langsovet en halvtimme kan gora hela skllnaden. Sa jag har andrat runt lite till t ex:
6:30 vakna
7:00 valling
8:00 grot frukost eller mackor etc
11:00 LUNCH (riktig mat)
11:30 sov (1.5 - 2 tim)
14:30 melllis
17:00 middag (riktig mat)
18:00 valling
18:30 sov
......... eller liknande. Smyga ner i en sang nar man ar proppis i magen och trott i benen framjar somn. Fundera pa det. Borja har sa ser vi vad som hander.
Sista funderingen, det borjar lacka mot fortrots, kan vara ide att lasa om det pa forumet och i Barnboken. Men fortrots kommer fnurror pa somntraden som ett brev pa posten.
kram Tin