Haha, det är aldrig någon som är intresserad av mina mat- och träningsvanor, så därför passar jag på nu när tillfälle ges

Det blir nog låååångt. Du kan ju välja om du vill läsa allt eller inte
Jag har ju faktiskt byggt upp en del muskler nu, speciellt under senaste året, så nu är tanken att jag ska förlora fettmassa och bevara muskelmassa. För att gå ner ett kilo i fettmassa så ska man gå back 7000 kcal! Det är ganska mycket

Samtidigt behövs mycket protein för att behålla musklerna. Så det funkar inte riktigt att bara äta så lite som möjligt för att gå ner heller, då försvinner musklerna också.
Så här ser en vardag ut nu:
Frukost: 2 kokta ägg och 1 kopp grönt te (Så har det sett ut länge)
Mellis 1: 2 skivor skinka/rostbiff och en liten kopp svart te med standardmjölk. (tidigare låg skinkan på två knäckebrödsmackor med mycket smör och jag drack minst två stora koppar svart te med massor av standardmjölk)
Lunch: Kyckling/lax/tonfisk oftast med antingen enbart grönsaker eller en lite portion quinoa eller bönpasta. (har tagit bort såser, vanligtvis äter jag MASSOR av aioli till allt

Samt dragit ned på kolhydraterna)
Mellis 2: Kvarg med bär eller keso med äpple och kanel. Liten kopp svart te med standardmjölk. (På em förut drack jag också minst två stora koppar svart te med massor av mjölk)
Helgerna försöker jag hålla ganska lika, men då tillåter jag mig en knäckebrödsmacka också faktiskt till frukost

Jag försöker hålla alkoholen på en så låg nivå jag kan, men det är svårt. Jag vill ju ha mitt bubbel

Men kommer jag ingen vart så får jag kanske sluta helt. Har upplevt förut att alkoholen sätter stopp för min viktnedgång. Sen så försöker jag undvika fika och snacks och sånt helt. T.o.m min mörka choklad som jag älskar, för en ruta blir lätt så många.
Jag har inte börjat räkna kalorier än, ska försöka att få till det ändå genom att bara "dra av" först. Funderar på 5:2 också, men det är så svårt när man sitter hemma. Det var lättare när jag åkte till kontoret och det liksom inte fanns något att äta förutom det jag hade med mig. J ja, jag fortsätter enligt ovan ett tag och hoppas på resultat
Men så tråkigt med jobbet på gymmet

Så bra att det löste sig så fort, grattis

I september kanske situationen ser annorlunda ut och gymmet kan anställa dig igen? Ja, som betalande kund får du ju lite fördelar också

Om ekonomin klarar det så kanske du ska säga upp dig, situationen är ju jobbig ändå som det är nu, mer på ett allmänt plan för alla. Men det får ju du avgöra
Bra tränat!