Hej,
behover lite mer info, hur tidigt vaknar han?
Ar det backsvart i rummet?
Tidiga mornar kan halla i sig laaange, det ar ofta det sista som ger sig. Min etta holl ut i ett par manader innan hon gav sig och sa kan det vara. Tricket ar att vara konsekvent och inte prova en massa olika varianter.
Hade det varit jag hade jag fortsatt pa nummer tva, pangramsa, mozart, INGENTING (oronproppar for mamma) glad morgon med vackarklocka. Och kort pa det tills poletten trillade ner, aven om det tar 2 manader.
Andra familjer har kort stenhart pa nummer 1 i din lista. Jag visste att min lilla skulle inte reagera bra pa att jag kom in i rummet, sa vi valde bort det alternativet, vi hade lagt ner alldeles for mycket energi pa att verktyga utanfor dorren or att vilja forvirra liten med att ga in i rummet plotsligt.
Har kanner du din lille bast, vad skulle han reagera bast pa. Valj det och var KONSEKVENT, prova in runt. Och valj verktyg med malet i sikte, dvs huvud malet, somna om sjalv och sova en hel natt. Vilken metod tror du kommer ta dig till det malet? Inte bara kortsiktigt losa vargtimme problemet.
Dela garna med dig hur du tanker.
En sista tanke pa vagen kan vara att aven om liten inte lyckades somna om en morgon men ni gjorde att ratt enligt er plan ar det fortfarande ett steg narmare malet for ni har bevisat for liten att det ar lugnt, vi leder dig genom detta. En dag till da ni vagledde, det ar bara omojligt att veta hur manga dagar den lille behover for att vara overtygad.
kram Tin

Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.
Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars