Tuva har nu blivit 4 månader. Jag startar därför en nu tråd, det gamla känns lite inaktuell eftersom hon då var bara 2 månader.
Vi har kommit in i en ond cirkel som jag inte vet hur jag ska ta mig ur.
Jag kan se många fel jag gör och har gjort som har lett till att vi idag har det som vi har det.
Men nu måste det brytas! Ingen i fasmiljen mår bra
Det började med att Storebror 2 år slog lillasyster så fort han fick tillfälle i början. Detta gjorde att vi hela tiden fick bära Tuva när hon var vaken.
Nu slår Liam inte mer men Tuva har blivit van vid att hänga på armen vilket är ohållbart.
Jagh har även jättesvårt att få i henne mat. Hon äter oftast 75ml sen vill hon inte ha mer. jag kämpar i en timme och en bra timme får jag i henne 75 till, ibland bara 50. Detta sker under höga protester! En klunk här och en där, det mesta rinner utanför.
Jag väntar 3 timmar och försöker få i henne igen. Men det är alltid likadant.
I en vecka slutade jag ge henne på natten (hon ammar lite kring 4)
Men sen fick vi magsjuka och barnakuten rådde mig att ge henne 2 ggr per natt.
Fast när jag höll upp i en vecka upplevde jag inte att hon åt bättre på dagen.
Jobbigast är nog att hon alltid är missnöjd om jag inte har henne i famnen.
Hon bara skriker om jag sätter henne i babysittern eller lägger henne på filt på golvet.
Enda gången det funkar är på morgonen när hon har ensamlek i vagnen. vi är uppe i en halvtimme där snart.
I natt vaknade hon kl 4 och ammades, sedan somnade hon inte om. Egentligen ska hon upp 6.30 och sova vid 9 enligt schemat. men nu var hon ju så trött så jag fick lägga henne att sova 6.50.
så nu är schemat redan sabbat idag
Det är ju jobbigt för Liam oxå när jag hela tiden måste kånka på henne för att det ska vara lugnt i huset.
hjälp mig nu att se klart på detta! var börjar jag?
Om två månader ska vi flytta till nytt hus så det känns som om jag har den tiden på mig att ordna detta
Ska hon helt enkelt få protestera tills hon tröttnar? Hon får så mycket socialt och umgänge, men hela tiden i min famn.
HJÄLP!