Jag har läst SHN-boken och här på hemsidan men jag är osäker på hur jag ska bemöta det som skedde i morse. Hon vaknade 06:30, vilket är en halvtimme innan schemat tillåter, och var ledsen. Jag ramsade utanför dörren som svar men efter ett tag var hon så ledsen att jag gick in och lade henne till rätta. Jag buffade en liten stund, trots jag inte borde?, gjorde sen solfjäder och ramsade mig ut. Gav några påminnelser utanför vid behov men gick sedan in vid ytterligare ett tillfälle för att lägga till rätta. Mycket kortare buffning denna gången, men borde jag inte alls göra det andra natten/morgonen?
Hur som helst, efter detta tänkte jag att jag vill inte störa henne mer så jag fortsatte med ramsorna utanför vid behov. Oftast svarar hon bra på dem men återgår sedan till att ropa, vara arg och ledsen. Detta pågick i drygt en timme, vilket innebär att klockan nu var en halvtimme efter då vi skulle gått upp, men jag ville ju inte gå in och plocka upp henne då hon var ledsen! Till slut vid 07:40 tystnade hon i ett par minuter och gnället övergick till att hon började prata med sig själv. Då for jag in och släppte in ljus och sade godmorgon.
När jag plockade upp henne märkte jag att hon hade bajsat
Men bortsett från bajset, gjorde jag rätt? Jag funderade mycket på marginalkvarten men eftersom hon vaknade 30 minuter tidigt var jag osäker på hur jag skulle göra.
Här är vårt schema också ifall det skulle hjälpa.
07:00 VAKNA
07:10 Flaska ersättning
09:30 Gröt + frukt
10:00 VILA 1h 45min
13:00 Lunch
14:30 Flaska Ersättning
15:00 VILA 45 min
17:00 Middag
18:30 Välling
19:30 GODNATT