Hej!
I vilken flik under kontrollpanelen skriver man i åldern?
Här nedan kommer anteckningar från natt 2:
Läggning 20.45 (sen läggning igen pga storebror)
Tillrättaläggning plus solfjäder han blir väldigt upprörd , påbörjar buffning, cirka 10-15 minuter, ger ramsan o ut, han blir ännu mer arg, hör att han vänt på sig, går in igen tillrättalägger, buffar lugn plus ramsa x4, ger bekräftelseramsa (tror han somnat in där) 21.08!
Vaknar 23.45 skrik och gråt
Går in tillrättalägger plus buffar snabbt blir lugn, liten tyst ramsa o ut 23.47 sover
02:24 gråt, går in direkt lätt buff blir lugn somnar om , tyst bekräftelseramsa x4 går ut 02:25.
Vaknar 03,20 gråt men somnar om själv direkt.
Vaknar 04:07: nu riktigt högt gråt som om han har ont, jag märker snart att han är väldigt täppt i näsan o ej kan andas bra hur mycket ja än buffade o ramsade skrek han ihärdigt pga andningsbesvären.. jag bestämmer mig för att rensa näsan med nässpray och nässug, hjälper ej så mkt han e lika täppt, kanske måste han ligga i högläge? kl 05.10 efter att han skrikit sig nästan blå i en timme tvingas ja ta upp honom för att lägga honom högt (främst under huvet) det hjälper litegrann att han blir lugn när ja tagit upp honom. Han somnar in 06.30
Vaknar 07.30 för god morgon!
Nu till mina frågor:
1. Jag ville verkligen inte ta upp honom men vad skulle jag ha gjort i det läget när han andades så häftigt och hade andningsbesvär? Jag vet att man aldrig ska ta upp skrikande barn men i det läget gick det inte att hålla honom kvar i liggandes position, vad gör jag inatt om samma sak händer, vilket det lär göra för tror han dragit på sig en förkylning! Har jag sabbat alltihopa nu?
2. Fram till kl 04 kändes det ändå bra, kändes som att han somnade om väldigt fort (inom 30sek -1 minut) och svarade bra på lätt buffning och en ramsa x4, men jag undrar nu inför 3:e natten, tanken är väl att jag inte ska buffa nu utan försöka ramsa igenom natten? Först ramsa x4 på väg ut, avvakta o lyssna, påminnelseramsa om han skriker upp sig? Om han lugnat sig ger jag bekräftelseramsan som sista ordet? Om han fortfarande skriker upp sig, går jag in tillrättalägger o påbörjar beskedet på nytt?
Tack för allt! <3