Haha, jag mutade honom med att se på Paw Patrol - hans favorit

!
Ja, alltså man brukar ju märka vad som är ett rejält utbrott

men är det bara lite grann kan man ju ignorera men är volymen hög så är det rummet som gäller. 1,5 årstrotsen tyckte jag inte var så jobbig med lillebror, van som jag var efter storebror som trotsat konstant med endast små avbrott sedan 1,5 års ålder

. Med honom märkte jag aldrig någon skillnad på den "riktiga" 2-årstrotsen, det var samma hela tiden TILLS 6-årstrotsen slog till vid 5-årsålder

, ojojoj, vilken lite tonåring vi har här nu

. Lillebror har däremot en riktig 2-årstrots nu som håller på att driva mig till vansinne men jag märker helt klart att det går bättre när jag ignorerar hanns protester så långt det går och sedan är äckligt klrämmkäck

.
Jag slår också ett slag för mycket social delaktighet, det brukar ge resultat med mer harmoniska barn. Mina har alltid tyckt om att hjälpa mig att baka och laga mat och det funkar för det mesta (även om jag ibland blir tokig av att försöka få lite plats till mig på köksbänken när man får stå och sträcka sig över två pallar #-o ). Min lille har tömt diskmaskinen sen han var 10 månader och nu dukar han bordet ( jag ger honom till en person i taget - bestick till mamma o.s.v). Storebror har just nu en fascinering med att skrubba badkar och köksbord så det är hans uppgift( gillar sprayflaskan).
Kram