Har åkt på jordens bakslag och vet inte alls hur jag ska ta mig vidare! Har sedan tidigare ett barn som jag kurade när hon var 4 månader (2 år sedan). Då gick det jättebra (bortsett från tidiga morgonuppvak vilket vi än har idag då hon generellt vaknar mellan 5-6 men jag har accepterat det... hehe). Allt gick som sagt kanon med första barnet och hon är en trygg och säker sovare.
Nu har då lillebror blivit lite över 4 månader och här börjar problemen...
Jag har inte kört standardmetoden på lillebror men har "tränat" på att lära honom somna själv vilket gått bra över lag. Vissa läggningar får det inte men generellt fungerar det. Han har sömnskarvar som han inte kan komma över själv och har hittills väckt mig exakt: 00.00, 03.00, 05.30 och velat ha mat. I helgen som var bestämde jag mig för att det är slutätet på natten och läste därför återigen sova-hela-natten boken. Tog tjuren vid hornen och satte igång i lördags.
Fick honom att somna på mage och med hjälp av buffning och sen ramsa på cirka 15 min. Kanon
Hur som, problemet är att han HATAR ramsan. Ramsar jag blir han galen... han vägrar sova på mage efter första natten... han vaknar fortfarande i sina skarvar och vill ha nappen (japp den är kvar) men kräver ingen mat så det är lugnt... men jag känner att jag har fastnat...
Hur gör jag nu?
Hjäääälp