Hej!
Nu har vi kört kuren och uppföljningsveckan! Andra gången alltså.
Sammanfattningsvis så tar det lite längre innan han somnar vid läggning men inget vi behöver hjälpa honom med, utan tar bara lite längre tid. Sedan är ju morgonen ett problem, större än innan.
Och efter denna morgonen känndes det inte bra.
Min man har (arg) gett honom vatten på morgonen när han vaknat för att han ska somna om fort. Nu känns det som om han inte somnar om om han inte får flaskan. O4:20 vaknade han i morse. Jag hade bestämt att nu ska vattnet bort. Ramsade flertal gånger å han lugnade sig men gnällde å muttrade. Efter 30 min blev det värre å värre å han gråt/skrek för fullt. Så efter 1h drygt gick hans pappa in försökte solfjädra utan resultat = vatten. Han lugnar sig direkt, ramsar ut och sover ca en timme till 06:40.
Hur ska vi göra för att vänja bort detta? Detta känns som det svåraste av allt. Värt att veta att hans flaska med vatten är hans allt/snutits. Ingen napp som dög utan han ville ha flaskan.
Det är samma sak på dagen och vi har pratat med BVC om detta då vi tyckt att han haft ett väldigt stort behov av vatten.
Vi har tänkt göra om schemat nu framöver i samband med att vi flyttar tillbaka in i vårt sovrum. Vill bara jobba lite mer med vargtimmen å då känns det bättre att vi ligger kvar i vardagsrummet. Även om det hade varit väldig skönt att sova i sängen...
Tack för tipset med frukten, har funkat kanon med magen