Har en dotter på 4,5 månad som vi har börjat kura idag. Jag sitter alltså uppe inför första vaknatten!
Det här är egentligen andra försöket. Förra veckan var första
Min man fick ta semester den här veckan och ta hand om barnen, och jag har fått sova några nätter i sträck vilket fått mig på banan igen. Vi har nu läst på ordentligt båda två och jag känner mig säker på att jag vet vad jag ska göra denna natt, MEN jag är betydligt tröttare den här gången så lite oroar jag mig för att jag ska drabbas av samma osäkerhet igen.
Skulle vara skönt med lite pepp från erfarna kurare!
Vi har valt att köra med vagn då hon sovit i den sedan hon föddes och vi känner oss bekväm med vagning.
Vi lyckades i alla fall bli fri nappen på första försöket men istället för att stoppa i den nattetid så har det bytts ut mot att vagna, hon vaknar ca 1-2 gånger per natt men har egentligen aldrig varit någon nattätare, ätit en gång vid 04 trots att hon lagts för kvällen 07 sedan hon var 3 månader,nu äter hon inget på natten sedan förra veckan, men vaknar fortfarande till ett par gånger, inget skrik eller så och somnar fort om när vagnen börjar röra sig.
Jag är lite orolig att jag ska hamna tillbaka i depression efter ett par vakna nätter till, så den här gången får vi inte misslyckas!
Schema har vi följt sedan förra kurförsöket, så det är liksom redan "on track" , så för oss gäller det att få in ramsan istället för att sitta fast i vagnen tills hon somnar. Vi vill kunna flytta över till spjälsäng när det är färdigt
Ja hur gick läggningen ikväll då? En del protester när vagnen stannade och jag ramsade ut, fick ge beskedet flera gånger då ramsan inte hjälpte, inget konstigt såhär dag ett. Hon har inte skrikit hysteriskt eller varit ledsen, men arg och förvirrad skulle jag vilja säga. Tog 1 h och 20 min från läggning tills hon sov, och hon har inte vaknat något än. Blir väl där mot 02.30 då hon brukar vakna.
// Lea