Ett uppvak (tror jag) 01:35 men det klarade han själv, han lät men när jag skulle börja ramsa vart han tyst.
Uppvak 02:15 som höll på 1 h där det var mycket bök, gråt och gnäll men han var aldrig riktigt hysterisk så jag buffade aldrig. Fick däremot gå in 2 gånger för att lägga honom tillrätta och göra en kort solfjäder en gång innan jag ramsade mig ut. I SHN står det att man inte ska gå in men lilleman vänder sig åt alla möjliga håll och kanter, är det ok att snabbt gå in och lägga honom tillrätta? Jag satte på Mozart ett tag och jag undrar när det är ok? Har bla antecknat en stund såhär:
02:56 tillrättalägger, kort solfjäder, ramsa 4 gånger, ut 02:58. Klagar högt under tiden men blir därefter tyst
02:59 bekräftelse
03:01 klagar högt igen
03:02 sätter på Mozart och ramsa 8 gånger där ja drar ihop påminnelse och bekräftelsen då han vart tyst
03:11 små klagar annars tyst
03:12 stänger av Mozart
03:23 går in och drar upp täcket
Uppvak 05:02 där han får ramsa 4 gånger,
05:05 tillrättalägger och ramsa 4 gånger
Uppvak 06:15 där han får ramsa och jag sätter på tv:n men det är mycket gnäll och bök och jag lyckas inte få honom att somna om så gör glatt god morgon 06:45 när han legat tyst 20 sekunder.
Idag har inte dagslurarna funkat så bra. Den långa luren vaknade han 30 min för tidigt och somnade aldrig om. Sista em luren tog ett tag innan han somnade och sedan sov han bara 25 min. Vi har använt oss av marginalkvarten och tagit upp några minuter tidigare för att han inte ska skrika upp sig, gör vi rätt då eller ska vi ta upp honom på klockslaget där luren ska sluta? Denna fråga gäller även på morgonen.