Resa med nattåg- hur göra?
-
Göteborgsmamma
Resa med nattåg- hur göra?
Hej! Kurade min dotter på åtta månader för ca en månad sedan o det fungerar toppen!
Daglurarna o vargtimmen kan krångla ibland men i det stora hela fungerar det jättebra. Har även fungerat bra när vi bott borta hos släkt/bekanta över natten! Om två veckor ska jag o Kajsa åka nattåg till min familj i Norrland. Har egen kupé så vi behöver inte samsas med andra. Jag känner mig dock osäker på hur jag ska lägga henne. Kupén är jätteliten, två sovslafar, en över o en under, o det ryms ingen vagn på golvet. Kan ju inte lägga henne i en egen slaf så vi kommer att måsta sova i samma smala säng
Någon som har gjort en sådan resa o som har lite tips på hur man kan underlätta läggning osv? Är rädd att jag kommer att störa Kajsa o att det även påverkar läggning osv framöver...... Tacksam för tips/råd!
Mamma till två underbara tjejer f. 05 och 09. Den stora kurad i feb. 06.
Hmm... :-k
Jag har inte gjort något liknande, men försöker känna mig in i din situation...
Jag tror jag hade lagt henne på golvet, bäddat lite fint, och så lagt mig själv på underslafen. Knö ihop sig i samma säng kan nog ställa till mer än det gör nytta. Men med dig bredvid, om än lite ovanifrån, ska det säkert gå fint
Glöm inte att packa med Attityden bara
kram anna
Jag har inte gjort något liknande, men försöker känna mig in i din situation...
Jag tror jag hade lagt henne på golvet, bäddat lite fint, och så lagt mig själv på underslafen. Knö ihop sig i samma säng kan nog ställa till mer än det gör nytta. Men med dig bredvid, om än lite ovanifrån, ska det säkert gå fint
Glöm inte att packa med Attityden bara
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej! jag har gjort en liknande resa men med flyg. 14 timmar i luften ungefar. Var kille ville inte alls sova pa golvet utan vaknade ganska ofta eftersom han kunde krypa vid 8 manaders alder sa var han snabbt igang. Dock tog vi nasta gang med ligginsatsen till vagnen och pressade ner framfor satena, da sov han gott eftersom det ar kanter sa det blir mysigt och ombonat samtidigt som det itne drar fran golvet. Kanske kan du pa nagot satt lagga insatsen pa golvet eller mojligtvis pa nedersta britsen? Forutsatt att du ar saker pa att han itne trillar ur saklart... Jag kan ju saga att vi fick itne sa mycket somn den natten pa flyget men killen sov som en prins.....
3 fina...2005, 2007, 2010
-
Göteborgsmamma
-
Göteborgsmamma
Hej! Är nu åter från vår norrlandsresa o tänkte att jag bara skulle berätta hur det gick för oss. Jag bäddade på golvet i kupén o la mig själv i underslafen. Trot el. ej men den lilla prinsessan somnade direkt precis som hemma o sov hela natten! Fick dessutom väcka henne på morgonen vid båda resorna!
Helt otroligt! Utöver detta så fungerade både läggningarna o nätterna helt super under hela vår tre veckor långa vistelse i norrland! Är så imponerad av dig ANNA o tacksam för att du hjälpt oss till att få sova hela nätterna o därigenom kunna/orka njuta av vårt barn o av varandra! TACK 
Mamma till två underbara tjejer f. 05 och 09. Den stora kurad i feb. 06.