Min stora tjej lilla O är 4,5 år nu, och för ca 1 vecka sedan kom hon stålande glad ut på morgonen och berättade att hon minsann hade en helt torr nattblöja och att hon nu inte behövde nattblöjan mer. Vi blev lite ställda (för det kom så plötligt) men bekräftade hennes glädje givetvis. SÅ när hon bad om att sova utan blöja natten efter så (men med vattentätt lakan) så sa vi ja av bara farten........
....med resultatet att hon u kissat i sängen varje natt sedan dess. Hon behöver helt enkelt kissa, men vaknar inte av det eller att hon är våt heller för den delen.
Men nu skulle jag vilje veta hur är det man gör egentligen:
- hon är 4,5 är det sent att ha nattblöja eller spelar det ingen roll det får ta den tid det tar? Alltså förstå mig rätt, egentligen stör inte nattblöja mig alls, och inte lilla O heller, jag tänker bara att när ska man lägga in stöten?

- som det nu har utspelat sig, vad gör vi nu? kan vi säga att blöjan åker på igen om det har kissats i sängen? hur gör vi det utan att signalera misslyckande?
- vi har kört med kiss innan nattning, hämta henne när vi går och lägger oss och kissa henne en gång till, men faktum kvarstår - hon vaknar inte att att hon måste kissa
- om hon nu inte är redo, dvs inte vaknar, finns det egentligen nåt annat alternativ än på med blöjan, eller ja, kan någon dra teorin liksom

Kloka, kloka hjärtan där ute, hjälp.
kram Tin