Jag har läst både barnaboken och sova hela natten och vill inget annat än att min son på 3 månader ska följa de rutiner som är rekommenderade. Han har haft problem med kolik men den är borta så numer är problemet övertrötthet. Han flaskmatas endast numer.
Han har börjat äta mindre och mindre portioner och sova kortare och kortare lurar på dagen.
Jag försökte genomföra samma schema som Ludvig 3,5 månader har i en annan tråd. Och jag kämpade och kämpade men det gick inge vidare. När jag försöker ge han mat, mer mat och ännu mer mat så blir han så frustrerad så han börjar gråta och blir störtledsen. Jag rapar han och han kräks som bara den och jag försöker ge han extraslurkar men han vill inte ha. Jag får aldrig i han så mycket mat som är rekommenderat för hans ålder.
När han sedan ska ta sin lilla lur så blir han ledsen för att han är trött. Jag försöker lägga han på mage i spjälsängen och buffar och buffar men han slutar inte gråta förrän han får ligga på rygg eller på sida. När han tillslut somnat sover han oftast inte mer än 30 min. Ibland 50 min beroende på hur utmattad han är. När han sedan vaknar så går det inte få han att somna om vad jag än gör- mat, buffa, vagga, vagna. Han är glad när han vaknar och vill mest leka eller prata.
På kvällen kommer sedan det oundvikliga - övertrötthet. Han blir så ledsen och blir bara lugn av att få ligga i mammas famn medan hon vaggar honom i minst en timme. Det går inte att lägga han ifrån mig för så börjar det om. Så håller vi på fram till han blir hungrig som brukar vara runt kl 23. Sen sover han med lite tur till kl 9 men vaknar ca bar 3e timma och vill ha mat. Han somnar snabbt om efter detta men ligger oftast och stönar och gnyr i sömnen. Övertrött son och övertrött mamma vet inte riktigt vad de ska ta sig till
Hur ska jag göra? Hur ska jag börja?