Natten till torsdag började vi kura vår son som blir 5 månader på onsdag (född 160331). Idag är vi på dag 5, alltså första dagen av uppföljningsveckan. Det har absolut varit en del tuffa dagar och nätter men vi har verkligen ansträngt oss att vara självklara och gått in med rätt attityd och varit taggade på kuren. Men vårt problem är att vår son har blivit jätteförkyld och det blev han redan dag 2, detta påverkar hans sömn och han har svårt att komma till ro och somna om. Han vaknar orolig och ledsen (dag och natt), först vaknar han till för att han inte riktigt kan andas och sedan stegrar det. Han blir så ledsen! Det är här vi tappar självförtroendet. Vad ska vi göra? Innan han blir för förbannad/olycklig ramsar vi x4, men detta förvärrar det. För att få honom lugn efter första ramsan antingen buffar vi eller vagnar beroende på om det är natt eller dag, (han sover alla sina lurar i vagnen) tillsammans med en solfjäder med vänster hand. Och det kan ta tid att få honom lugn. När han väl har kommit ner i varv drar vi ramsan x4. Då stegrar ofta hans frågor och ramsan biter inte, alltså börjar vi om med buffa/vagna för att få honom lugn igen, och så här kan det hålla på 15-45 minuter. Vad gör vi för fel? Igår (dag 4) somnade han till ramsa x4 båda två lurarna och till godnattramsan utan vagning eller solfjäder
Det blev en massa text men jag hoppas att någon orkar läsa allt och kan guida oss rätt. Man är ju helt ny på detta och man blir lite osäker. Vi vill ju bli lika frälsta som våra vänner 8) Vill också tillägga att natt 3 sov han 11h (!!) och somnade om själv om han vaknade till.
Är som sagt ny på detta forum och har försökt leta mig fram efter svar på min fråga men tycker inte att jag har lyckats.
Skriver vårt schema också ifall det kan bidra med något.
Natt: 20.00 - 07.30 (11,5 h)
GODMORGONm mat, mys mm: 07.30-09.00
Lur 1: 09.00-10.30 (1,5 h)
Mat, lek och mys: 10.30-12.30
Lur 2: 12.30-14.00 (1,5h)
Mat, lek och mys: 14.00-16.30
Lur 3: 16.30-17.15 (45 min)
17.15-20.00: Mat, lek, bada, massage, nattslurk.