Jag har börjat SM för 6 nätter sedan (onsdag och idag är det måndag) . Vi har valt vagningen som verktyg för min dotter är 11 veckor gammal
Jag ville bara stämma av lite för jag känner att jag får det inte till att funka helt för oss [-o<
Jag förstod det som att i början skulle man vara där och vagna direkt när hon grät– är detta fortfarande fallet? Jag känner att hon gråter mer nu är in början…
Jag fick bra tips av MamaA att göra 4-8 drag, max 16 så det försöker jag hålla mig till men kan jag också ta en paus om hon skriker hysteriskt och jag har gjort 16 drag? Jag tror jag läste att man kunde göra så med buffning och vänta efter man har räknat till 32 är det samma med vagningen?
När jag vagnar så tar jag i. Jag skjuter från med ena handen och fånga upp med andra. Och jag försöker inte dra så jätte många drag och de är kraftfulla, bestämda och snabba. Jag har haft träningsverk i båda armarna sedan vi började med detta. Min dotter åker fram och tillbaka med kroppen i vagnen så jag tror verkligen inte att jag gör det för mysigt och lugnt för henne, tvärt om, tar jag i för hårt?
Tack för ni tog er tid och läste och alla tips och råd mottages tacksammt
Ps. jag har läst AW SHN boken om vagning, AWs sida, Hur man undviker vaningsträsket där SusanD och TorpSara
Kram
Clarasmamma