TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Håller med, fyra pass på fyra dagar är bra! Sen har du väl knappast legat och latat dig på mässan heller, mycket stå och gå, kan jag tänka mig :D
Oj, redan i v39 :shock: Tiden går fort! Ja, nu behöver du vila så du har krafter till förlossningen och första veckorna. Gör det som känns bra, precis som du gör :) Så spännande!
Kul med cykling i nya miljöer! Hur är det med alla tummar och tår?

Min vecka:
Tis: Styrka överkropp
Ons: Styrka underkropp
Lör: Styrka överkropp
Sön: Styrka underkropp

Hyfsat nöjd. Fick in all styrka, men det är ju det där med konditionen... Har ju slagit vad men min man (men kommer inte ihåg om vad) att jag ska klara 10 km på under 70 min innan augusti är slut. Det ser inte så bra ut just nu :oops:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Veckans:

Tis: jogging 8 km!! Flåsmässigt hade jag nog kunnat köra en mil, men ljumskarna och knäna sade stopp :(
Tors: Styrka överkropp
Fre: Styrka underkropp
Lör: Styrka överkropp

Sen hade jag tänkt köra undekroppspass idag, men jag har sååå mycket träningsvärk. Min kropp är så himla trött just nu. Det gör ont överallt, leder och muskler. Jag kör ju efter en bok och är i steg två av tre just nu. Jag tänker köra hårt nästa vecka, men det blir sista på steg två. Sen tar jag minst en veckas vila från styrketräningen innan jag börjar med steg tre, som innehåller mindre antal styrkepass i veckan. Det är tuffa pass i detta program, jag hade aldrig klarat det om det inte varit semestertider. Men superroligt och utmanande :D Kan verkligen rekommendera det om man vill prova på rejäl styrka!! Boken heter 'Styrka för kvinnor" av Olga Rönnberg. Wow, verkligen! Det finns INGET som dallrar på mina armar inte numera :D :shock: Och mina axlar är supersnygga 8)
:heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

5 pass blev det i veckan.
Cirkelpasset var tyvärr fullt i måndags, så nu har jag missat många pga resor, men från denna veckan kör jag på med det igen!

Mån: Styrketräning
Tis; intervall rodd
Ons: egen cirkelträning
Tors: intervall rodd
Fre: Core 30 min

Ja, som ni ser ändrade jag veckans löpintervaller till rodd-intervaller i stället. Så slapp jag dem... :wink:

Frida, oj så nära! :D Det kanske redan hänt något i veckan??

TorsMamma, vad kul med Holland och cyklingen!

Bra jobbat dessa 2 veckor GulligaA!!! Ojoj med vadet med mannen!! :shock: Du får gå på envishet! :wink: Klarar du 8 km klarar du en mil.
Men ÅHHH vad kul det låter med så fasta armar och axlar! :D

Jag fick bältros i denna veckan. Knepigt, bara dök upp så där! Men jag fick medicin och det är på tillbakagång, så jag har kanppt inte haft ont av det.
Har däremot det alldeles VIDRIGT med mina klimakteriesvettningar! Det går INTE över denna gång och har nu hållit på så länge att det tycks vara här för att stanna... :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Härligt att det går så bra GulligaA! Snygga axlar är ju en trevlig bonus :D Bältros och klimakteriesvettningar låter mindre kul Anna, de där hormonerna alltså...

Den enda träning jag fick till förra veckan var en förlossning :P skönt att ha den gjord, men nu kommer den långa vägen tillbaka. Min rygg har blivit mycket värre så nu är det full fokus på att stärka muskelkorsetten och jobba mot att bli smärtfri. Alla tips är välkomna!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Förlossning!! Vilken bra träning du!! :D =D>
Vad blev det och hur gick allt??
STORT grattis! :heart:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Åh, stort grattis till bebisen! :heart: :heart:
Jag som alltid tjatar om Olga Rönnberg vill ju då tipsa om hennes bok "Träning för nyblivna mammor" som fokuserar mycket på att hitta bålstyrkan igen. Ta hand om er nu!

Låter inte kul med svettningarna, anna :( Har inga tips att komma med där... Jag har fått lära mig att bältros är det egna vattkoppsviruset, som man har kvar i kroppen hela livet efter att ha haft sjukdomen, som blossar upp igen. Ofta när kroppen är i olag, som vid stress eller annan sjukdom. Min lillasyster har haft det två gånger, verkar inte vara så trevligt. Bra att du är på bättringsvägen! Ta hand om dig du också :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Tack för tipset GulligaA! Den boken har jag ju tom hemma. Köpte den efter förra graviditeten men lyckades aldrig komma igång hemma. Nu ska jag ta tag i steg 1 :)

Det blev en flicka och allt gick fint! Men hjälp vad snabbt man glömmer hur ont det gör att föda barn :shock: Det gick iaf snabbt ;)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Frida, hurra grattis!!! :heart:
Anna, fy inte bältros... :(
GulligaA, heja heja!!

jag har gjort "NADA" i 1,5 vecka. Gick så långt att jag nästan fick lite ångest och betydligt mera värk i kroppen. Så idag blev det ett Cross-fit pass och nu är det slut med semestrar.

Hörs snart igen! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bältrosen är borta och var skrattretande lindrig! Stressat har jag inte gjort - det var ju på semestern det kom.
Jaja, det är väck nu och medicinen är uppäten.

Mån: cirkelpass
Tis: intervaller rodd
Tors: styrketräning
Fre: egen cirkel
Sön löpintervaller.

Nöjd med min vecka! :D
Hur har det gått för er andra?

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

:oops: :oops: "harkel" :oops: :oops:

Jag sade ju i förra rapporten att jag skulle köra hårt denna vecka och vila nästa.... Men så blev det inte riktigt.

Ons:Styrka överkropp.

Och sen inget mer. Jag var SÅÅ trött, ont i kroppen och ingen energi alls. Känns lite bättre nu, trots att jag börjat jobba idag :cry:

En anledning till värk i armar och ben tror jag är kosten. För mycket fika, bröd och andra mjölprodukter. Dags att strikta till det!

anna, härligt jobbat!
TorsMamma, skönt att man inte är ensam :wink: Nu kör vi igen!

Blir nog fokus på konditionen ett tag nu för att klara milen, så hoppar jag på tredje och sista steget i boken senare i höst.

Hörs!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Ojoj, tur du drar upp snittet denna vecka Anna ;) Jag har knipit och dragit in magen för fulla muggar, that's it. Körde igång med mammamageappen idag också. Var hos naprapaten i torsdags och mitt bäcken var helt snett, så inte så konstigt att jag har haft ont i ryggen.. Så nu tar jag det metodiskt inifrån och ut med sikte mot att bli smärtfri.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Knipträning och mammamage-appen varje dag denna vecka. Försökte börja med olgas program men fixar inte uppvärmningsövningarna med min svaga core.. Så får bli några fler veckor med att hitta alla coremusklerna :) Två promenader har även blivit av och behöver definitivt läggas in oftare.

Hur har er vecka varit? Tillbaka till jobbrutinen?
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj brudar, jag körde mån och ons i veckan. Nästa vecka mån och onsdag gradering i Kobudon.

(skall sluta prata om alla mina "krigsskador" så jag säger inget, men har några fina nya.... :roll: )

Frida, heja heja, super ju!!!

Ni andra då? :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men kära Frida! Du är ju praktiskt taget nyförlöst! :shock: Ta det lugnt med Olgas program lite till? Men det verkar du ha kommit fram till själv :wink:

Torsmamma, bra jobbat! Men vad ÄR det nu du ställt till med igen? :shock: Vi vill veta!

Jag körde 6 pass denna vecka:
Mån: cirkel i grupp
Ons: rodd intervall
Tors: styrka
Fre: egen cirkel
Lör: core 30 min
Sön pw 1 tim, 25 min. Så UNDERBART väder! :D

Jo, nu är det Formexmässa i veckan som kommer. Och jag vet hur det blir... :(
Jag kommer inte att orka på kvällarna efter långa dagar på betonggolv.
Åker tis.morgon, kommer hem lördag natt. Så cirkelpasset i grupp hinner jag med i morgon, och hoppas fixa ett pass på nästa söndag också.
Mer räknar jag inte med att det blir.

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Låter som en farlig träningsform det där TorsMamma :shock:

Anna - enligt Olga ska man kunna börja med programmet 1-2 v efter förlossning.. Gäller dock inte mig, men har kört mammamage-övningarna varje dag och börjat med några styrkeövningar som höftlyft. Skönt att få röra sig lite :)

Hur har det gått för er andra?
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"