Vi ska flytta längre fram i vår (förhoppningsvis i slutet av april) och jag undrar HUR och NÄR vi bör berätta och förklara för stora och kloka Samuel på 2,5 år? Han har iofs förmodligen redan snappat upp att "vi ska flytta", vi har ju pratat med folk om det när han har hört liksom
Jag förstår ju att Attityden och Flockkänslan måste vara på topp när vi berättar, absolut! Och att vi ska prata om hur spännande och roligt det ska bli. Men kan samtidigt inte komma ifrån känslan att det för honom kanske inte alls blir så kul att vi ska tränga ihop oss i en liten lgh i asfaltsmiljö jämfört med vårt hyfsat stora fina hus med trädgård och skogen inpå knuten som vi bor i nu...så har nog lite dåligt samvete och är rädd att han ska sakna huset jättemycket osv...
Till saken hör kanske också att vi också är lite kluvna och det är blandade känslor inför flytten (men vi SKA flytta, det är helt klart och beslutet är helt rätt det tvivlar vi inte på) vilket det kanske alltid är när man lämnar ett sammanhang, människor osv. Kanske avspeglas det i mina tankar på hur han "ska" reagera...jag är lite rädd att föra över mina känslor på honom helt enkelt.
Så ge mig era bästa tips och råd!!
Kram!
/Ylva