TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

En till bruten tå, TorsMamma? :shock: #-o

Vad kul att ditt företag går så bra, Anna, men huga vad det verkar snurra på fort! Jag skulle inte klara mig på sex timmar per natt som vana, även om det inte är något problem att komma i säng/gå upp tidigt då och då. Kommer du ner i varv annat än i soffan på helgkvällar? (då du jobbar samtidigt om jag förstår dig rätt?)

Jag har hört mycket bra om appen mammamage, men inte provat själv. Tät låter ju också riktigt intressant!

Min vecka var rätt hektisk med bland annat ett födelsedagsbarn (min minsting har nu fyllt fem :shock: ) som skulle firas med kompisar, med familj och i skolan. Jättekul men med allting annat som också skulle göras så var det träningen som fick stryka på foten. Så bara yoga att rapportera den här gången. :oops:
Ja, jag hoppas att jag blir lika nöjd med yogan nästa år. Ska bli kul att prova en annan lärare också, även om jag verkligen gillar min nuvarande.

:heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det är klart att om det är en helgmorgon och inget är planerat kan jag ta sovmorgon.
Det är väl just på kvällarna jag kommer ner i varv. Jag har alltid förberett något klippande/trä i snören/göra kuvert etc. som jag kan greja med i soffan framför TV:n. Det är avkoppling för mig! Trots att det är arbete samtidigt. Men på vardagarna håller jag mig förstås från vinet.

Jahadu SarisPris, du bad om det! :wink: Att vi skulle skälla om du inte rapporterade 1, helst 2 löppass/vecka.
Så här kommer det: [-X #-o :twisted: :evil: [-X [-(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: (men tack :lol: )

och här regnar det och regnar och igår var vår väg avstängd pga översvämning... så jag har faktiskt ingen lust alls att klafsa runt i skogen nu på några dagar...

men jag yogar lite hemma :mrgreen:
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Verkar vara farlig träning det där TorsMamma! :shock: Hoppas tån mår bättre!

Har det slutat regna än Sarisparis? Tur att Anna är så bra på att skälla för jag har full förståelse för allt som innebär att man slipper springa ;)

Jag har fått in ett styrkepass och två yogapass den här veckan och känner mig riktigt nöjd. Är bara två gånger kvar på yogan nu så jag försöker få till lite mer hemmaträning för att inte tappa rutinen. Hittade sats online-pass och bland dom ett 45 min gravidyogapass som var helt okej. Jag fuskar så med tiden när jag tränar själv så det var toppen att ha någon att följa. Knipövningarna går sådär. Får sällan till tre omgångar om dagen, men åtminstone en "riktig" omgång plus att jag har blivit bättre på att komma ihåg att knipa i vardagssysslorna.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ja, hur går det med regnandet SarisParis??
Lgh140, det är väl jättebra att få till 1 knippass/dag!! När var det det var dags för bebbe?

Mån Cirkelträning i grupp
Tis: Löpintervaller
Ons: Egen cirkelträning 1 min styrka/30 sek puls, 5 stationer. 5 varv=45 min.
Fre: styrkepass
Lör: löpintervaller

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Snyggt jobbat alla!!

Ursäkta min frånvaro, har varit lite mycket. Så det blir en dubbelrapport :)

Förra veckan:
Ons: Styrketräning, helkropps
Lör: Styrketräning, helkropps
Sön: Kolmården-besök, 15 000 steg på en dag, måste väl räknas dom lite träning 8)

Sen har det blivit dags för nästa steg i den träningsbok jag följer, då börjar man dela upp kroppen i träningen. Så det blir fler pass i veckan( 2 överkropp+2 underkropp). Samt konditionspass. Får se hur det går, jag lyckades inte denna vecka...
Mån: Kolmården igen, ungefär lika många steg.
Tis: Styrka, överkropp.
Ons: Gå på järnvägsspår 14 km. ( Jobbrelaterat, det var avstängt så det gick inga tåg :D ) Men det är TUFFT att gå så, i tunga skyddsskor. Jag har fortfarande ont i vaderna :shock:
Tors: Styrka, underkropp
Lör: Lååångsam jogg i 7 km
Sön: Styrka överkropp

Knipet har jag inte kommit igång med, inte ens laddat ned appen :(

Ta hand om er nu. Med tår, magar, i regnet och med stressandet!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Vad ni kör på bra! Låter kämpigt att gå så långt och så oländigt i tunga skyddsskor, GulligaA :shock:

Frida, tack vare knipdiskussionen här har jag också börjat tänka på att knipa lite nu och då i vardagen. Tack för inspiration!

Idag sken solen i flera timmar, första gången på flera veckor 8) :D (var ute och sprang men det blir ju till nästa veckas rapport)

Förra veckan: inte mycket.. Lite yoga hemma (kom inte iväg på mitt yogapass pga översvämmade vägar), men korta sådana som gjordes i mer eller mindre i farten.
Men flera styrkepass blev det, då vi var tvungna att ta hand om några nerfallna träd (regnet hade spolat bort jorden och träden ramlade rakt över våg väg), så hela helgen sågade vi träden i precis bärbara bitar (skittunga :shock: ) som vi bar in på vår gård. De närmaste helgerna blir det vedklyvning :P
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, skev ett inlägg för över 1 vecka sedan, men ser det inte... :S

Nåja, har inte tränat Karate sen i tisdags förra veckan, körde ett crossfit pass lördag morgon. Och kör nog karate och kobudo imorgon. Men nu är det sommarlunk som gäller med träningen.

KRAM alla! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

GulligaA, fina rapporter! :D Det lät ju jättejobbigt med järnvägsspåret! :shock: Hade ju varit ÄNNU mer utmaning om tågen hade gått :lol:

SarisParis: Bra styrketräning med veden där! Men fy så hemskt med allt som hänt där! :shock:

TorsMamma, ja, ibland bara försvinner det i cyberspacen... :shock:

Veckans pass 5 st:
Mån Cirkelträning i grupp
Tis: Löpintervaller (inte något enastående tempo ska erkännas... :oops: )
Tors: Egen cirkelträning 1 min styrka/30 sek puls, 5 stationer. 5 varv=45 min. Desto bättre tempo! Det skvätte om mig!!
Fre: styrkepass
Sön: löpintervaller

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Fint jobbat Anna! Hur går det för dig med resultaten? Känns det bättre med fem pass?

Jag fick in tre pass förra veckan - två yoga och ett styrka. Det blir inga jätteväxlar (v. 32 nu), men det känns SÅ skönt att ha en regelbunden träningsrutin. Förhoppningsvis kan träningen och en hyfsad lchf-kost (oftast mkt liberal dock) hindra den värsta svullnaden som brukar komma såhär i slutet, särskilt när det är varmt. Än så länge är vätskenivån iaf under kontroll :D
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej på er!

Veckans:
Tis:Styrka överkropp
Ons: Styrka underkropp
Lör: Styrka överkropp
Sön: Styrka underkropp

Hann med alla styrkepassen, men inte konditionen :( Det är lååånga pass, 8 övningar med 5 set á 8-15 repetitioner ca. Det tar en timme ungefär. Hoppas det blir fina resultat, så det är värt pusslandet med tiden för att hinna med :D

Det är nog bra att ha fått in lite fina rutiner med mat och träning innan bebben kommer, lgh140, så går det kanske av sig själv sen :)
Fin vecka, anna. Härligt varierande träning du kör! Måste få in mer löpning, eller kanske göra om något av styrkepassen till cirkelträning. Men jag vet inte om jag törs avvika från boken, tänk om jag inte blir lika snygg dom utlovat då :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer!

Ni kämpar på super!!
Anna - hoppas dina 5 pass funkar? Så svetten skvätter, vet hur du menar. :P
Frida - v.32 och du kör och äter LCHF även liberal, inte illa!!! :D
GulligaA - Det kommer ge resultat, det är jag säker på!

Min vecka blev karate+kobudo på onsdagen och ett knasigt cross-fit/tabata pass i lördags. Har aldrig kört tabata förr och 8x20 sek och 10 sek vila i varje övning? Fick en del träningsvärk skall tilläggas.
Hon som kör är ju typ spinninginstruktör och liknande på SATS och hon går på cross-fit 3 ggr/v och har valt de övningar hon tycker är jobbigast till lördagspasset. Sjuk jobbigt, men såååå bra! Mycket axlar och armar. :P

Denna veckan blir det nog karate/kobudo mån och ons och cross-fit på lör.

Men jag skall erkänna, det går halvfart, gör rackarns ont i mina lilltår just nu. Så jag fuskar en del.

Ha det så bra i solen!!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Lgh140, jo det känns bättre med 5 pass. De är mycket intensivare nu! Men jag tycker inte om löpintervallerna... Det är inte roligt! Men det var jag som sa till PT:n att jag ville ha något utepass, så det är bara att stå ut.
Vad duktig du är som tränar på så bra i vecka 32!!! =D>

GulligaA Mycket bra vecka!! =D>
:lol: Ja, man vet ju inte...Jag hade säkert inte heller vågar avvika :wink:

TorsMamma: Bra jobbat! =D> Det låter jätteroligt med tabatapasset! Lite likt våra cirkelpass som de var innan. Denna omgång är det totalt fullt ös från station till station och inte någon vila alls. Stenhårt i 24 minuter. (Hade velat ha en liiiiten vattenpaus på mitten)
Alltså - vi säger ju till dig att du ska vila dig och vara rädd om din/dina brutna tår!! Och så kör du på likadant ändå :?:
Vila! Läk, kvinna!!!

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Jag har aldrig provat crossfit TorsMamma, men har förstått att det är grym träning. Kul också med lite variation :)

Anna - vad härligt att det går bra! Jag som avskyr löpning kan lätt förstå att det är mindre kul med löpintervaller :P Men ibland kan ett hat-pass ge riktigt fina resultat så jag håller tummarna för att det blir så!

GulligaA - grymt med fyra styrkepass! Jag börjar mer och mer känna att styrketräning är min grej. Nu för tiden är det ju så mkt mer än bara maskiner och fria vikter - jag älskar övningar där hela kroppen aktiveras och man får upp pulsen och blir svettig. Men är tanken att man ska få in konditionspass utöver dessa fyra styrkepass?

Själv fick jag in ett yogapass i tisdags - sista för terminen - och styrketränade idag. I övrigt blir det knipövningar och mammamage-appen (de enklaste aktivera-bålen-övningarna). Nu har mitt sommarlov äntligen börjat och jag tänkte försöka få in ytterligare ett styrkepass i veckan och lite gravidyoga.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Vad bra ni kör på =D> =D> =D>

Tur att jag var ute och sprang förrförra veckan (missade visst att rapportera), och att jag yogade både då och veckan som gick. I fredags dansade jag med min minsting och på något vis ramlade jag baklänges och föll rakt på svanskotan på klinkergolvet. Aj :shock:
Nu, efter några dagar som en mycket stel gammal tant, kan jag gå och sätta mig någorlunda, men löpning känns omöjligt och det ska bli spännande på yogan imorgon, har förvarnat min lärare och hoppas att hon har lite alternativ till mig.

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"