Hej,
Här kommer en sammanfattning av gårdagen.
9.15 Lur 1, 45min.
Vi mörklade i förväg och gjorde en snabbläggning efter skrattet. Pappa la snabbt ner henne, la tillrätta och solfjädrade i ca 5 sek. Snabbt ut med ramsan som gick i 8 verser. vi gjorde mkt husljud med dammsugare och tvättmaskin som ligger intill. Sen avvaktade vi och hörde att gråtet inte var ledset utan mer frustration. Hon somnade själv efter 5min och fick bekräftelsen. Sov igenom hela luren tills vi väckte kl. 10.00!
12.30 Lur 2 90min. (lunch 11.30 med banan innan läggningen)
Gick precis som ovan. somnade själv efter 5min men vaknade gråtandes efter en timme. Pappa ramsade och avvaktade i 10min, gråtet eskalarade hela tiden medan mamma gjorde husljud. Ramsande igen efter 10min utan resulutat och gråtet var ledset och väldigt uppgivet. Hon hulkade och grät sig hes. inte argt och frustrerat som innan. ramsade en sista gång 10min innan hon skulle upp. Efter 30min var det dags att kliva upp och vi gick in glatt och fick henne att lugna sig i sängen genom att avleda med babyvaktens lampa. sen tog vi upp henne. hon sov alltså en timme och grät sig utmattad i 30min.
Hon fick en 5min powernap senare i em i pappas bärsele då hon var så trött.
19.00 gonatt.
Vi gjorde samma procedur som ovan och hon somnade på 10min. Vaknade en gång på natten och grät, blev totalt 2 ramsor med ganska mkt gråt men somnade om efter sista ramsan efter totalt 20min. Hon sov sedan igenom vargtimmarna och vi väckte kl. 07.00
Sammanfattningsvis så gick läggningarna bra och helt utan buffning. Vi upplevde att justeringen av schemat där vi la maten lite senare gick bra, hon åt bättre och kändes mer hungrig. Dock blev långluren väldigt tuff för alla tre då hon grät rejält i 30min.
Tar tacksamt emot återkoppling och tips! Tack för erat engagemang!