Allt har gått jätte bra, långt över förväntan. Redan andra natten vaknade han inte en enda gång, och har bara 2 av nätterna vaknat innan klockan 7 men lätt somnat om efter ramsa.
Även dagslurarna på 45 min och 20 min går utmärkt, men när han skall sova 2 timmar blir det alltid kaos efter 45-70 min ungefär.
Schema
• Natt: 20.00-07.00 11tim
• Äta:07.10 30min Gröt
• Morgonlur: 08.00-08.45 45min
• Äta: 09.00 30min Välling
• Förmiddagslur: 10.00-10.45 45min ute i vagnen
• Äta: 12.00 30min
• Middagslur: 13.00-15.00 2tim
• Äta: 15.10 30min
• Eftermiddagslur: 17.00-17.20 20min ute i vagnen
• Äta/nattslurk: 18.30 Välling
Detta är schemat vi går efter och vi vet att han borde sova oftare ute, men under kuren bestämde vi oss för att göra såhär då vi bor i lägenhet.
Vi bor i nuläget i en liten 2:a (blir hus i december) så vi har gjort ett eget "rum" med mörkläggningsgardiner i vardagsrummet där även mozart spelas typ dygnet runt.
Som sagt efter 45-70 min på dagsluren vaknar han och kan inte somna igen om vi inte går in och solfjädrar ( slutat helt med att buffa ) men det känns som att vi borde sluta med det också? Men han skriker och vi påminner och han blir argare/ledsnare tills han blir helt galen, och visst han lyssnar oftast på ramsan men börjar efter 5 sekunder igen. och så håller det på tills vi i ett tyst ögonblick får ta upp honom och skratta och fortsätta dagen som vanligt.
Det jag undrar över är om vi gör rätt eller om det finns nått vi kan göra bättre eller så? Jag vet att det står i boken att man inte kan utvärdera förrän kuren är klar, men det känns sjukt onödigt att göra fel i ett par dagar till för att sedan behöva ändra på nått igen. ( Vi är helt utmattade både jag och flickvännen och har visserligen aldrig sovit så bra på natten som vi gör nu, men vi har fortfarande inte ork att spendera energi i onödan om ni förstår
Vet att detta inlägg blir sjukt flummigt för er att läsa men hoppas ni överlever!
Tack på förhand!