Nu är det dags att kura vår andra guldklimp. Jag sparade boken och började läsa den redan när han var 3 månader. Tanken var att köra igång när han var 4 månader. Men jag har dragit mig för det? Och jag vet inte varför då jag vet att det funkar och har ju njutit av det. Har hittat alla ursäkter men nu är han 8 mån och det har blivit olidligt. Han ammade hela natten. Gick aldrig och la sig och vi kämpade i allt från 1-2 timmar med att få honom att somna på dagen och då sov han bara en kvart
Vi är idag inne på dag 3 och det har verkligen gått jättebra. Jag har stenkoll på SÄKERHETEN OCH LUGNET och använder mina verktyg väl. Det är som att han bett oss i månader om att få sova för nu är han såååå trött.
Jag har lite frågor och skulle uppskatta med hela mitt hjärta om någon snäll vill hjälpa mig.
Schemat ser ut så här.
Vakna 07.00 - välling (som han knappt dricker)
Frukost 08.30 (gröt)
Sova 09.30 - 11.00
Lunch 11.30 (Mat + efterrätt) Äter inte så bra, men älskar efterrätt.
Sova 13.30 - 15.00 (blir väckt och är supertrött)
Mellanmål 15.00
Middag plus plock + välling som han inte dricker 17.30
Bad + skrattet till godnatten 18.00
Sova 19.00
Vi kämpar med skrattet för han är så trött så han inte vet varken ut eller in.
Första natten bluffade jag 20 min ( han somnade efter 30 med ramsan) och bluffade någon minut som var vid 23, 02, (bara ramsade) 04, (bara ramsa) 06.30
Andra natten Gjorde solfjädern och gick ut med ramsa. Tog 20 minuter. påminnelseramsa innan han somande. Vaknade 04.30 somnade om med ramsa.
tredje natten Gjorde solfjädern gick ut med ramsa. Somnade på 8 min.
Och nu håller jag tummarna för att det går bra inatt.
Frågor.
Behöver jag göra en påminnelseramsa även på dagslurarna?
Ibland är jag rädd att han slutat andas? Är det okey att titta in lite snabbt när jag verkligen mår dåligt och tänker det värsta?
Vi vill inte ha ännu en dagslur som är på 20 minuter då jag upplever att de krånglar redan så mycket för att få honom att sova på dagen och det tar allt från 20-30 och får han bara sova en kvar. Vill hellre han sover lite längre på fm/em.
Schemat känns inte helt hundra men det kan bero på att han är så himla trött.
Nu kommer jag inte på något mer men det dyker säkert upp fler frågor inatt.
Önska mig lycka till!