Dålig nattsömn - hjälp mig *ledsen*

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Natten till idag gick toppen! :D Jag ramsade inte en enda gång. Väckte en glad och hungrig liten prinskorv halvsju imorse.
Daglurarna har gått bättre idag än igår. På fm somnade Joel på ett kick i sängen, med ackompanjemang av Tjakovskis "Svansjön". :) Han vaknade efter 25 minuter, fick en pangramsa, gnölade upp och ner i 20 minuter, fick en arg "nu-är-det-nog" ramsa, och gnölade 20 minuter till innan han somnade och sov 40 minuter till. Fick faktiskt väcka honom. (Gnölandet idag var kortare tid än igår, och var inte lika intensivt. Han tystnade och var tyst flera minuter däremellan innan han började igen).
Em-luren blev ute i vagnen då Joel redan somnat i bilen på väg hem från babysimmet. Ville inte väcka honom för att ta av overall och mössa. Han sov gott i två timmar med ett kort uppvak som han löste själv. (Hörde honom via babylyssnaren i vagnen).
Nu sover Joel gott, pappa har nattat och det gick fint. :heart:
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Från klarhet till klarhet!

:roll: Saknar du nappen och alla ingripaden :roll: :wink: :lol: !?
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Mammut Maria skrev::thumbsup: Från klarhet till klarhet!

:roll: Saknar du nappen och alla ingripaden :roll: :wink: :lol: !?
Näe, inte ett dugg. Framförallt gör inte Joel det. :lol: Det är såå skönt att få sova gott på natten och på dagen. Ser fram emot att åka bort, lägga Joel på mage på en filt när det är sovdags och han somnar skönt mitt i allt.
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

En uppdatering: Nätterna går strålande, jag har fått ramsa två gånger på fyra dagar. :D
Daglurarna inne går fint, han sover de flesta lurarna utan krångel och jag får väcka honom när det är dags att vakna. En och annan arg påminnelse har jag fått ge när han gnölat som mest vid enstaka uppvak.
Men på det stora hela sover hela familjen såå gott.
När jag har tid ska jag skriva en egen liten lathund till hur vi har lyckats så att andra kan ta del av det.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, gör det :wink: :lol: Pris och beröm och NJUT nu av livet med din llle prinskorv och med dig själv som Säker Mamma :wink: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

annawahlgren skrev::D Ja, gör det :wink: :lol: Pris och beröm och NJUT nu av livet med din llle prinskorv och med dig själv som Säker Mamma :wink: :lol: :lol:
Anna, tack så mycket för berömmet. :heart: :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härlig rapport!

:idea: Bra idé om din egen lathund som andra ska få ta del av!

:heart: Må så gott!
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Efter dagens tidigare soliga rapport kommer här en strul-rapport. :)
Igår och idag har em-luren krånglat. Igår vaknade prinskorven efer drygt en timma och kunde inte somna om trots pangramsa och arg påminnelse.
Idag vaknade han efter 25 minuter och låg sedan och gnölade av och an i över en timma trots pangramsa och arg påminnelse.
Gick till slut in och solfjädrade i 30 minuter tills att Joel slappnade av och tystnade. Nu har han sovit i en kvart efter det, så jag hoppas han kom på att han skulle sova.(Funderar på om Joel tål banan, hans pappa får ont i magen av det, och Joel har ätit banan till efterrätt på lunchen både i går och idag... :? )
Hoppas detta är sista strulet innan Joel blir en Säker Sovare.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Shit happens, om man säger så :oops: :shock: och allt kan man inte begripa. Du gjorde rätt och så får man göra :!:

Misstänker du att bananen är skurken, ta fasta på det och ge pappa i stället (skojar bara..) :roll:

Såg att Nestlé presenterat nya fruktpuréer i småyoghurtform på fyra stycken - riktigt smaskiga verkar det :wink: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Mmm, dom är mumma tycker VI :lol: :P :lol:

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"