Ursäkta att jag glömt att svara på ditt svar
Ja, jag har läst om 8månaders ångest. Och napp dagtid ser jag inget problem med. Hon har den så litet ändå, mest i bilen och om hon är gnällig i vagnen. Hon pratar å smakar och whatnot mest hela tiden. Så. detta vill jag inte göra ett problem av
Vi har fortfarande problem med att hon vaknar på långlyuren

Idag vaknade hon efter ca. 1h. Igår efter 1½h ocgh igår fick jag henne inte lugn annat än genom att gå ut och gå med henne (!) vilket jag aldrig brukar göra annars. Hon hade visserligen alltför varmt i vagnen oxå. Men jag börjar bli riktigt fundersam hur göra med vårt schema.... Hon blir 9månader nästa vecka och vårt schema är följandande ( om ni inte orkar scrolla upp tänker jag)
7 morgon
8.30-9.15 sova 45 (ofta tar hon tid på sej att somna och kan då sova ibland till 9.30)
9.30-11.30 vaken
11.30-13.30 sova 2h
13.30-16
16 Sova 20min. Tar ofta väldig lång tid på sej att somna och det gör att hon vaknar lite olika tider från denna lur. Hon behöver denna lur för kvällen är lång ändå om hon inte sover denna lur.
19.15 Natt
Men sonen böt jag till 2lurar först vid 10mån och han var lika trött som dottern nu. Hon verkar ju signalera att hon har för mycket sömn på shcemat, iom att hon vaknar på middagsluren... men samtidigt så orkar hon inte vara vaken längre än detta scheam vilket vi nyligen bytt till... Hon är verkligen en riktig tröttmössa. Så...hur göra då ???
Idag kändes det verkligen hopplöst då hon vaknade och grät i vagnen där ute. Tänkte att jag nästan hellre skulle lägga henne inomhus imorgon. Men samtidigt så är det så skönt att hon kan sova ute i vahnen, så man inte är bunden till hemmet då hon ska sova och att man kan stöka på med vad som helst för oljud inomhus. Även om jag inte smyger då hon sover inne så undviker jag nog det värsta ljudet....
Hon är ju så trött på förmiddagen så känner inte att jag kan skjuta på fmluren mycket heller. Känns som att det inte finns så mycket att spela med liksom