Ramsa på dagen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lindborgskan

Ramsa på dagen

Inlägg av lindborgskan »

Hej,

Måste bara fråga om det verkligen är så att era barn sover 2-2,5 timmar inomhus/utomhus stillastående utan att vakna och utan att behöva hjälp att somna om?!???? Är bara så nyfiken :D

Theo sover som en gris om jag är ute och går, men står han still hemma ute eller inne vaknar han efter ca 1-1,5 timmar och gråter. Jag vagnar men det verka som om vagningen numera (han är 4,5 månader) stör mer än söver :cry: . Har innan alltid kunnat vagna honom och det har fungerat.

På natten tar ramsan super bra. Men hur får jag den att fungera på dagen?
Ska jag ramsa så fort jag hör att han vaknar till eller ska jag vänta tills han verkligen är vaken och gråter eller sticker upp huvudet?

Vore kalas bra om ramsan fungerade på dagen när han vaknar till så att jag inte stör honom med vagning.

Mvh
Jenny
Mamma till Theo född 19 okt 2005 & Moa född 22 maj 2007.
Aldrig kurade, men standardmodellbarn sen början.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ska du ramsa, ska du göra det direkt, tycker jag, som svar på hans fråga om hur landet ligger och som upplysning om att det är meningen att han ska sova lite till.

Annars skulle jag nog ta en enklare promenad på några minuter med vagnen, direkt och utan att ramsa. Det brukar fungera oslagbart. Och så ställa vagnen när barnet är lugnt och stilla och skaka lite kort och gå, med en låg ramsa.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Jag ramsar direkt på dagen och jag använder samma ramsa som på natten utan problem.
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"