Hur ska jag göra????!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

Hur ska jag göra????!!!

Inlägg av arvids mamma »

Hej! skrev ett långt brev, men den där j-kl datorn la av så allt försvann....blä! :x

Har varit med här ett tag och vi har gjort framsteg hela tiden med arvid. vi kurade honom runt ca 7 mån och nu är han 1 år och 3 veckor. Vi har alltid haft problem med vargtimmen kl 5,30/6,00 och det har liksom aldrig försvunnit. Tillslut så la vi honom 18.30 och tog upp honom kl 6 för att slippa allt gråt. det gick bra tills jag och mats kände att "vi står inte ut! Kan han inte sova till kl 7 åtminstone???" :D
Vi började då lägga honom kl 19 och upp kl 7... det gick rätt bra. Han vaknade till kl 6 men då ramsade vi ohc han somnade om till ca 6.45. I 3 VECKOR!! Nu har han börjat vakna 5.30/6,00 igen...................... :cry: sedan ca 4 dagar.

Till saken hör att han fortfarande sover 2 pass : 9-9.45 och 13.30-15.00 och då blir det ju faktiskt 13.5 timme tillsammans. :!: :idea:
Så vi kanske borde försöka gå ner till 1 sovpass? Ska man då bryta tvärt?
:?: Till saken hör att jag och arvid ska åka till sälen med mina föräldrar lö-tors, det kanske är bäst att vänta tills vi kommer hem???Eller?????
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Oj - inget svar :oops: :cry: Hur gick resan :?:

Det knöggliga med små ettåringar är att de både behöver och inte behöver sin fm-lur (utöver middagsluren). Ensamleken brukar lösa det "problemet" galant genom att barnet självt kan bestämma sig för en lur (eller ingen).

Annars är han definitivt mogen för bara en schemalagd lur på dagen. Och det inför man bara, rakt av, och ger sedan minst en vecka med säker hand, innan man ens drömmer om att dra några slutsatser och utvärdera.

Rapport emotses :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"