Vi har två söner på 2år och snart 4år. Stora killen kurades vid 7mån och lillkillen är SMad från ca1 månad.
De är båda omkurande för några månader sedan efter ett års strul pga flytt, ny förskola, trötta och stressade föräldrar mm. Och de sover numera som gudar!
Lillkillen kan ibland vakna runt 6-6.30 (har natt 18.45-6.45) men tystnar ofta själv eller med en ramsa.
Stora killen, som har juniorsäng, kan då och då tassa upp för att han är snorig, kliar på sina eksem och vill smörja eller vill kissa i blöjan (han har fortfarande nattblöja men vill säga till att han vill kissa i den så jag hoppas att det är ett steg till att få blöjfria nätter
Men han lägger sig snällt igen och somnar om
Han har natt 19-07.
Nu på fredag ska vi på semester till Mallorca, ca.3,5h flygresa, och självklart går flygen mitt i sovtiden..
Dit går planet 19.05.
Hur ska jag få de att somna och sova på planet?
Tänkte ta med väckarklockorna så de har något bekant som de förknippar med att sova..
Sedan är det ju bagage, transfer mm när vi kommer fram så det kommer ju avbryta sömnen.
Ska jag förlänga morgonen och hur mycket isåfall?
På hemresan går planet vid 24 och vi landar 03.40.
Vi checkar ut från rummet vid lunch och har sedan möjlighet att låna ett rum för dusch osv, innan vi ska åka till flygplatsen.
Ska jag försöka natta de där innan transfer och sedan natta om på flygplatsen/flygplanet?
Sedan blir det ju att natta om igen vid 04 när vi kommit hem.
Hur länge ska jag skjuta fram morgonen då? Och hur gör jag med lillebrors daglur (brukar vara 11.30-13)
Göra natt som vanligt vid 19?
Är så tacksam för alla tips och råd jag kan få!