Våra mornar gör hela familjen på dåligt humör och det är verkligen trist att behöva börja varje morgon med irritation. Ingen och allra minst de bedårande små önskar sig ju detta.
Uppstigar-tid hos oss borde vara 7:00. Den är numera runt klockan sex. Det beror olika mornar på olika barn kan man säga... De är ju två i samma rum och de turas om att sätta sprätt i den andra.
Stora tjejjen vaknar oftast för att hon vill kissa eller för att hon helt enkelt inte har lust att ligga kvar. Det senare kan jag gott strunta i, men faktum kvarstår. Hon skriker så lillebror vaknar. Vill hon kissa måste jag ju onekligen gå in och fixa det bekymret. Hon kan ju inte gärna kissa i sängen. Och såklart VARJE gång jag går in så stör jag ju och lillebror får oxå vatten på sin kvarn och blir jätteupprörd över att jag sen går ut igen. Så är symfonin igång
Lilla killen vaknar ibland först han med och då är han i allmänhet ledsen och låter fortfarande trött. På en sekund vaknar syrran och så är vi på samma ruta igen!
Storasyster kommer gåendes ut ur rummet om hon blir för sur eller trött på att vänta. Då får jag gå in med henne direkt, hon är arg som ett bi förstås och så har vi samma visa med två illskrikande barn igen.
Jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Så varje morgon blir lätt förvirrad och slutar i olika upplösning varje gång. Vilken strategi bör jag ha
Vi längtar efter glada lugna familjemornar där samtliga har rosor på kinden och solsken i blick!