Nu har vi avklarat natt 2:
Lägger vid 19 i resesängen, han totalvägrar, skriker och klättrar ur, vill ligga i sin juniorsäng. Jag bäddar ner honom där, ramsar ut, knäpptyst, bekräftar. TYST. 19.06.
Jag sitter kvar 20min för att vara säker, han sover!!
Vaknar och kommer ut 03.24. Jag leder tillbaka, lägger, ramsar, tyst, bekräftar.TYST.
04.35 vaknar, jag leder in, höga protester!! Ramsar ut, han springer efter och öppnar dörren, in igen, han springer efter, bankar och slår på dörren.
04.43 han står vid dörren, på insidan, jag går in och leder till sängen, han springer efter och står tyst innanför dörren.
Så här håller vi på många gånger!
04.53 han gråter och smäller i dörren, jag sätter honom i resesängen, -nej jag vill va i min säng, -okej, nu sover vi! -jag vill sova med pappa!
05.09 vill ligga i sängen med dörren lite öppen, ca.10cm, ramsar, bekräftar, tyst.
05.16 han nyser och kommer och vill torka näsan, fixar det, lägger sig igen.
05.24 han viskar i sängen.
05,47 han står tyst på insidan av dörren, leder tillbaka
Nu fightas vi ordentligt!! Jag släpar honom till sängen, ramsar, han springer efter. Om och om igen.....har Mozart på under tiden.
06.09 lägger han sig på täcket innanför dörren, jag låter honom vara, ramsar, bekräftar.
06.10 gråter, ramsar.
06.12 gråter, ropar efter pappa, ramsar, -vill inte va med dig mamma, vill va med pappa!
Fortsätter så i 10min.
06.21 gråter efter pappa, håller på med täcket.
Lite längre pauser men ropar efter pappa
06.24 ramsar, -papaaa!
06.26 - mamma jag vill sova i sängen (han hade lagt kudde och täcke innanför dörren)
-ja, varsågod. -jag vill ha hjälp. Jag hjälper honom i säng, ramsar ut, bekräftar.
Han fortsätter ropa efter pappa men lugnare.
06.28 ramsar. Vill ha pappa.
06.30 liten paus. Klockan ringer, GLAD MORGON! Han stänger av och är glad.
-mamma, jag skrek.
-jag vet men nu ringde klockan och det är morgon och då kommer mamma!
-ja, jag sov i min säng och jag kan ligga där själv.
-ja visst är det skönt att sova i sängen! Kom nu så äter vi frukost.
Gör jag rätt som lägger honom i sängen trots att han står tyst bakom dörren, eller låter jag honom vara där?
Är otroligt nöjd med nattningen iallafall!!!!

=D>