Hej och välkommen!
Ja, tänk vilken energi det finns i så små kroppar!
Ok, grundtanken är så här...
Ju ledsnare läggningar, desto mera och längre skratt till go natt. Så innan lur, innan natten skall hon TOKSKRATTA minst 20 min. Sen sker läggningen supersnabbt. FLyg in, lägg i redan mörklagt rum och GÅ UT!
Detta är liksom grunden.
Sen har du ju en hel arsenal med verktyg, så börja LYSSNA, bestäm VAD skriket betyder. Kollar hon? Kommer ni in? Hörs ni? Husljud? Blir det riktigt förtvivlat, ja då väntar man och går sen in och gör en solfjäder tills de är lugna. Sen ut igen med den i särklass hurtigaste och gladaste av ramsor. Här kan man verkligen behöva öva!
Ang. tidiga morgnar, kolla över mörkläggningen, det skall vara totalt kolsvart mitt på dagen kl. 12.00 du skall inte kunna se handen framför dig. Då minskar chansen att hon vaknar på morgonen. Sen är mitt tips att ni ger en "Pangramsa" och sen riktigt HÖG Strauss! Glad klassisk musik.
Inför väckarklocka!
Ni köper en rolig väckarklocka som går på batteri, ställer utanför dörren. Ställ den på 6.15 och när den ringer går ni in med klockan och låter henne stänga av den. Då vet hon att HON och inte heller NI bestämmer morgonen utan klockan!
Så först blev hon lite paff och fattade inte vad som hände, sen sov hon för hon förmodligen var så trött. När hon hunnit återhämta sig något så hittade hon lite extra energi att ifrågasätta saker och ting och har inte fått tillfredsställande svar på sina frågor. "Skall det verkligen vara så här???!!!!" "vet ni verkligen vad ni håller på med??!!!" Fundera på VAD frågan är så ni verkligen ger RÄTT svar med ramsan. Att bli superarg och förbannad kan man tyvärr inte ramsa bort, då måste man få reagera och ni måste avvakta och sen ramsa igen när det är passande. I vissa mycket svåra fall, gå in och sofjädra.