Lunchluren krånglar efter tidsomställning!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anette

Lunchluren krånglar efter tidsomställning!

Inlägg av Anette »

Hej!
Vi har varit nere i Thailand och började med shn kuren därnere och det gick bättre än förväntat. Nu är vi hemma igen och använde oss av marginalkvrtarna för att komma tillbaks till Sverigetiden.
Det som strular ordentligt nu är lunchluren. Han vaknar upp efter 40-45 min och somnar inte om. Ramsar så fort han vaknar upp vid 45 min, men det hjälper inte alls. Har försökt att inte gå in och störa honom, men han börjar att skrika och då tar han i från tårna och vrålar.
Hur ska man få honom lugn? Om man bara ska ramsa en gång och sedan låta honom vara. Vi plockar inte upp honom skrikandes, men som det är nu så somnar han inte om och han kan skrika hur länge som helst känns det som. Just nu har han legat och skrikit i 40 minuter och det känns inte bra alls.
Vad/hur ska vi göra?

Anette och Roman med lille Tim
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Ligger han ute i vagn? Vi har flyttat ut alla dagslurar för länge sedan för att han a.) sover bättre b.) det är lättare att vagna/gå ut och gå el. dyl. om det är helt omöjligt att lugna + c.) det är himla mycket lättare för barnen att vända dygnet rätt när de får dagsljus på "rätt tid". Även små barn lider av jetlag och det i synnerhet när man reser västerut har jag lärt mej under de senaste månaderna. :D Jag har inte stressat så värst mycket med sovande under jetlag veckan, pga att det ÄR jobbigt för dem. Man gör bara som man brukar göra, och försöker bäst man kan göra det möjligt för ungen att sova. Vår knodd krånglade i motsats till er bebis på morgonnatten i ca en vecka, medan dagslurarna satt bra.

Och så var det ju attityden av självklarhet, men den har du säkert redan! :wink: !
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, mrs tall :D

:D Och så ska vi inte glömma solfjädern, till nöds :idea: :lol: Se Verktygslådan, liksom kanske även mitt svar i dag till jzgridley, "Min säkra sovare..." :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"