Jag har en liten på 15 månader. Han äter efter att ha varit lite svår med maten äntligen som en häst igen!
Han får massor med utetid..
Han får mängder med social delaktighet..
Vi har vårt lilla schema som vi följer med hjärta och själ. Framförallt lille pojken!
Han går alltid och lägger sig utan bråk och somnar alltid ljuvligt.. Men han vaknar alltid cirka en timme för tidigt på morgonen... Det är mörkläggning i hans rum.. Till tusen!!
Och om han skulle vakna till under natten så är han super duktig som somnar om själv med ramsa.
Men om han vaknar efter kl 05.00 så är det jätte svårt att få honom att somna om...
för en månad sen fick jag för mig att han kanske trots allt fick för lite sömn och utökade därför middagsvilan till två timmar. Detta gav dock inge resultat utan han fortsatte att vakna för tidigt.. Och till slut så slutade han att sova två timmar.. Han vaknade efter en och en halv timme och somnade liksom inte om.
Här efter gick jag därför tillbaka till det vanliga..
07.00 god morgon
12.30- 14.00 vila
19.00 god natt
( när han för en period fick två timmar vila så låg den mellan 12.00- 14.00) ..
Allting fungerar ju fint förutom att han vill upp tidigt..
vad tror ni om att lägga vilan tidigare?
Alltså mellan 12.00- 13.30.... eller ännu tidigare kanske? jag funderar på om han kanske behöver vara ännu tröttare till läggning. För att liksom stå sig på sömn hela natten?. Dock vågar jag inte riktigt experimentera med detta utan era kloka tankar först
Jag undrar även hur ni har gjort med era barns spjälsäng? Hade en vän som sa " ja.. Och nu är det ju snart dags att ta bort ena sidan av sängen.. Det hade inte mina barn. Det klarar dom sig utan.. "
Gör dom det i så liten ålder??!
Hur har ni gjort?