Jag är ny här och totalt gråtfärdig av trötthet.
Jag har börjat kura min son som är 7 månader. Började en gång för ca två veckor sedan men blev rädd inför andra natten så jag tänkte att jag gör min egen version av kuren
men nu har jag börjat igen och jag väljer att kura själv då min man jobbar.
Inatt var just andra natten och jag lade honom under skratt som man ska (han blev inte jätte glad att hamna i sängen sedan kan jag erkänna gjorde vi fel där och ska han skratta i sin säng istället för utanför?) Iallafall lade jag honom kl 19:00. Eftersom han skrek så buffade jag i ca 10min och sedan ramsade jag x4 först lugnade han sig men skrek sedan upp sig igen. Ramsade igen x4 det följdes av lite gny och prat tills han blev tyst och då var det bekräftelse och kl 19:25 sov han.
Vaknade 20:00 ramsade x4 två gånger han skriker lite och gnäller men han jobbar upp sig svårt att komma till ro, in och buffa och han lugnade sig men var ej tyst. Jag gick ut och ramsade men han skriker. Kl 20:15 är han tyst efter en till omgång buff och ramsa följt av bekräftande.
Sedan sov han till 00.20 skrik och gnäll och jag svarade med att ramsa x4 men han fortsätter skrika och gnälla så avtar det något sedan skriker han upp sig och är jätteförbannad (tror Jag). Jag ramsar igen men det verkar inte hjälpa ett dugg han skriker JÄTTE MYCKET men jag fortsätter ramsa men utan att det hjälper och till slut börjde jag
Men jag är livrädd för den kommande natten, nr tre. Jag vet att man inte ska fastna i buffträsket och jag var orolig för att jag buffade för mycket redan inatt och hur (känner för att svära STORSTILAT NU) ska jag klara att lugna honom med bara ramsa och ev tillrättaläggande? Gjorde jag fel i natt????? Hur ska jag gå tillväga nu inatt den kommande alltså.
Sedan tycker jag att han är mer orolig på sina vila stunder på dagarna också. Jag kan inte lägga honom i sängen så jag lägger honom i vagnen nu och så får han sova i den.
Jag är totalt förvirrad och osäker på om jag gör rätt och hur jag ska göra i framtiden. Så som jag har förstått det får han i skrika inatt och man ska inte ramsa för ofta alltså ska det gå ngr minuter mellan ramsorna och då brukar han hinna skrika upp sig rejält.
HJÄLP mig SNÄLLA jag känner mig extremt ensam i detta cry:
Scapegoat212