Vår fantastiska lilla tjej
För ett par veckor sedan började det tyvärr spåra ur. Och nu är det inte alls kul.
När vi lägger henne nu blir hon hysterisk nästan på en gång, fastän vi skrattat och haft hur kul som helst fram till sängen. Där lyckas hon jaga upp sig på en sekund och det slutar ofta nu, fastän vi vet att det är fel, att vi tar upp henne och lugnar henne och lägger henne igen. Sedan kan vi inte gå ut med ramsan längre för då blir hon arg/hysterisk på en gång utan vi ska helst sitta kvar ett bra tag och sedan tyst gå ut. Det var ju bra länge sedan, innan detta började spåra ur, som jag buffat henne. Men jag lyckas inte få till buffningar nu då jag har svårt att hålla henne på plats och få till bra buffningar som lugnar.
Dagsluren har funkat rätt bra fram till för 2 dagar sedan, då hon också för första gången i princip någonsin i vagnen, blev helt hysterisk och inte ville komma till ro. Det har då slutat med att vi gått typ 100m med henne sen är hon lugn o somnar själv.
Nu har vi tyvärr börjat tvivla på oss själva igen och jag skulle behöva er hjälp och råd!!
Schemat ser ut enligt följande:
7.30 – God morgon! (vaknar dock oftast strax före 7 och ligger o babblar själv i ca 20 min innan hon blir ”upprörd” och vi går in)
8.00-8.30 – Frukost: gröt med mosad banan, leverpastejsmörgås och lite mjölk
11.15 – Lunch + frukt
12.00 – Vila 1,5hr (vaknar oftast efter 1h 20min)
14.00 – mellanmål – 200ml välling el smörgås och frukt
17.00 – middag + frukt
19.15 – kvällslurk – 150-200ml välling
19.30 – god natt (men pga långdragen jobbig procedur somnar hon oftast inte förrän 20 el ibland tom efter det…)
Vi tar tacksamt emot tips och råd på hur vi bör gå vidare! Det här börjar tära på energin tyvärr…
Sofie