Livsmedelsverket är de SISTA jag följer här i världen!!

En institution som rekommenderar att ge spädbarn MARGARIN (typ en oätlig kemisk giftcocktail

) i stället för äkta, naturligt fett som smör t.ex., finner jag verkligen inget skäl att lyssna på. (Nä, jag gillar verkligen inte Livsmedelsverket...

)
Men man väljer ju vilka man lyssnar på och du ska framför allt lyssna till dig själv och se din sons längtan och vilja. Jag kan bara tänka för mig själv ibland att jag är glad att vi ändå började så tidigt som strax före 4 mån (och åh, vad hungrig han var!). Min son äter typ bäst och mest av alla bebisar här i trakten

och jag är övertygad om att det beror på att vi hoppade på mattåget när HAN ville det och visade intresse, inte när Livsmedelsverket tyckte det var lämpligt

. Men visst, jag var också lite orolig innan...så jag förstår att du undrar.
Ska du följa Livsmedelsverket så är det ju helamning till 6 mån (enligt WHO, samma rekommendationer som i de länder där det ej finns rent vatten o dyl

) som gäller, de "pyttesmå smakprov" som man enligt dem får börja med från 4 mån är mest ett hån mot hungriga bebisar, inga riktiga smakisportioner

. Så du fuskar nog hur du än gör...

men fråga dig själv hur du vill göra och vad du tror är bäst för din son

.
Och håll lite koll på lilla magen när du börjar, så märker du vad som funkar!
Kram!
/Ylva