7 morgon, amma
9.30 Välling (ska snart bytas ut mot gröt)
10-11.30 Sova
12.30 Lunch
15-15.45 Sova
16.00 Gröt (ska snart bytas ut mot lagad mat)
18.30 Välling + amma
19.00 Natt
Fm-luren funkar ungefär var 3:e dag, annars vaknar han oftast efter 60-70 min. Han är VÄLDIGT trött vid 14-tiden. Det är i stort sett omöjligt att hålla honom vaken, speciellt om man kör bil eller om han åker vagn. Då har det helt enkelt fått bli en 5-minutare. Följden blir då att han dels inte somnar lika lätt kl 15 och han sover aldrig hela passet utan vaknar som regel efter 30 min. Ändå kan han sitta och gäspa och gnälla vid grötmålet kl 16. För övrigt är han enormt gnällig timmen efter grötmålet.
På morgonen vaknar han oftast runt 6.15 men har varit tyst/pratat tills vi gör morgon runt 6.50-7.00. Natten har fungerat bra sedan schemaändringen.
Han har överlag varit mycket gnällig senaste veckan och det känns som om han är konstant övertrött, inte så konstigt då han har 14h 15 min på schemat och han sover ju sällan hela passen. Schemat är ju 15 min snålt vilket jag trodde att jag skulle ha nytta av då vi gått över till 2 lurar i stället för 3. Han jag gått över till 2 lurar för tidigt? Eller är det schemaändringen i samband med annalkande tänder och åttamånadersångest som spökar?
Rent generellt vill jag gärna ha det långa passet på fm då vi bor på landet och måste ta bilen vart vi än ska. Annars blir dagen väldigt upphackad och jag blir enormt låst.
Jag skulle verkligen behöva lite feedback för han är helt klart för trött när det är dags för lur. Har jag dragit ner antalet lurar för tidigt?