Så har lillasyster blivit 3 månader.
Nya virus avlöser varandra och lillasyster är just nu alltid mer eller mindre förkyld. Just nu helt klart mer än vanligt.
Förra förkylningen innebar många många nattliga uppvak, denna gång är det bättre. Fast just nu på dagen vaknar hon väl ca var 5 min.
Nåja, trots mycket strul har saker och ting ändå börjat falla på plats. När lillasyster är frisk fungerar saker och ting utmärkt. De 4 senaste nätterna har hon somnat själv och klockan 03.30 har JAG FÅTT VÄCKA och ge mat

. Sedan har hon sovit till ca 07.00 och fått frukost.
Vi kör fortfarande med 2 månaders schemat. Lillasyster är trött. Sover 1.5h, 2h, och 1-1.5h samt ibland en liten powernap på 5 min. Natten börjar 19.30-07.00.
Vid 4 månader siktar vi på 12 h natt och kortare em lur (45 min).
Har även börjat prova att lillasyster får sova i spjälsängen (hon börjar växa ur sin vagn). Än så länge bara på dagtid och det verkar funka. Lillasyster trivs bäst med att bli vagnar men spjälsängen har hjul så det funkar faktiskt hyfsat, lite buffning och lite rullning av sängen.
Tänkte börja med lite gröt om kanske 2 veckor. Vilken sort är snällast mot magen? Har haft mild havregröt från Nestle till de andra, men börjat lite senare då.
(Phu! att ligga ute i vagn och vara hostig och snorig och inte hitta tummen var ingen höjdare, men imorgon är det ingen förskola och då blir nog dagsömnen lite enklare….)
Längtar tills hon blir frisk igen. Under juni,juli, augusti blir det ingen förskola för de andra och förhoppningsvis får vi vara lite mer friska då!!
(Nähä, nu vaknade hon igen….)