Dela rum på resa

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenni

Dela rum på resa

Inlägg av Jenni »

Hej! :D
Är det OK att erkänna för en ettåring att man delar rum när man är någon annanstans en vecka?? Skulle kännas bekvämare.

Hoppas att du hade det härligt i Indien, Anna!
Blev så himla inspirerad när du berättade om Indien, men Micke blev lite skraj för magsjukor (barnen) så vi valde fjällen istället :D . Och det är ju underbart det med.
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
br

Inlägg av br »

när sonen var ett år var vi bortresta i två veckor. Sonen, jag o dottern sov i samma rum. Sonen somnade oftast i vagnen när vi var på restaurang och lades sovande i sin spjälis. Efter några minuter, när vi var säkra p åatt han inte vaknat, fick storasyster (då 4 år) gå in o lägga sig. Sist jag! Det fungerade bra, några tidiga mornnar då han såg oss o blev munter men det gör inte så mycket i lå¨nga loppet!

Vi har delat rum fler gånger, men då haft större möjligheter att skärma av. Det brukar fungera bra, dock har vi allti´d haft honom i en spjälsäng!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, br :wink: :D

:D Tack, Jenni - jag har det alltid underbart i Indien :lol: Och fjällen bor jag ju i, mer eller mindre :lol: :lol:

En resesäng är aldrig fel. Det finns lätta och föga utrymmeskrävande sådana.

Många ömma på resa fixar också mörkläggning med lämpligt skynke (sarong :?: :lol: ) att fästa i band/snöre med klädnypor.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"