Schemafrågor!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammamy

Schemafrågor!

Inlägg av mammamy »

Hej proffsschemaläggare!
Vi tänkte lägga om schemat för lille E i dagarna men nu kom en förkylning emellan (hans första, puh) så jag passar på att fråga er till råds först. Vi har hittills haft 10 timmar natt mellan 21-07.15 och lur 1 9.30-12, lur 2 14-16 och lur 3 18-18.45. Vi tänkte nu dra ner på daglurarna och öka nattsömnen till elva timmar eftersom mattiderna ligger lite hullerombuller och han har svårt somna vissa lurar samt vaknar 06.50 mest varje dag . Nytt schema enligt nedan:
07 morgon, frukost
9.00 sova 1,5 timme
10.30 lunch
12.30 sova 1,5 timme
14.00 middag
16.30 sova 45 min
17.15 kvällsmål, bada, träffa pappa
19.15 nattslurk
19.45 natt

Det jag undrar över är ifall ni tror att vi kommer att få problem vid bytet när hans nya sovtider ligger mitt på tidigare vakentider :shock: ?
Det nya schemat blir lättare att anpassa när sömnbehovet sjunker och jag tänkte försöka förekomma problemet, men jag kanske skapar nya istället. Han blev förskyld häromdan och har varit snorig rejält så inatt vaknade han en massa gånger och vi fick ramsa en hel del. Föll till föga och tog upp honom 06.30 och när han sen somnade i min famn kl 8 lät jag honom sova de 45 min han tog sig själv. Nästa lur vaknade han redan efter 20 min, då på sin vanliga vakningstid 12, så då låtsades vi som ingenting och körde gamla schemat resten av dan och det har gått bra. Känns inte bra börja ett nytt schema med att spräcka vakningstiden på morgonen det första man gör och jag misstänker att vi inte bråkar mer om han drar igång 06.30 imorgon igen (det var snor överallt i sängen :lol:
Vi byter schema när han tillfrisknat men man vil ju gärna att det ska bli bra så tyck till någon/några! :)
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
JH

Inlägg av JH »

Väldigt likt vårt schema, fast vi har 11,5 timmar natt. För oss har det funkat bra hittills! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"