Här är schema:
07:00 vaknar
10:30 äter lunch
12-13:30 sover ute
14:30 mellanmål
17:30 middag
18:00 bad
19:00 sova natt
Jag är fortfarande hemma med honom på dagarna och storasyster 5,5 år går på dagis ca 10-15 h/vecka.
För 1 månad sedan kom så läggningsproblemen som en blixt från klar himmel. Det började strula lite när vi hade barnvakt och sedan fick vi liksom inte ordning på det igen. Anar att det är lite förtrots och så men det känns inte lättare för det
Förut kunde vi lägga honom och så sov han 5 minuter senare, alternativt att han låg och snackade en liten/lång stund men var ändå glad. Nu vrålskriker han i panik nästan från det vi lägger honom och INGET funkar
Inatt togs priset tror jag. Först somnade han i vagnen, togs in och las i säng vid 19.30, nemas problemas. Sedan vaknade han till litegrann vid 21.50 och då kom jag på att hans ulloverall var kvar på honom så jag gick in och skulle ta av honom den. Dumt. Då vaknade han till på riktigt och började gallskrika. Inget funkar ju nu ändå så jag tog upp honom och försökte ge honom välling i soffan. Han lugnade sig till slut men ville inte ha välling. Vi fortsatte se film och han var rätt lugn i ca en timme. Sedan började han bli riktigt trött och en halvtimme senare försökte min man först vagna och sedan lägga honom. Han bara skrek och till slut kom mannen tillbaka med sonen. Jag sitter med honom en stund till men när jag går bort med lite snacks vi ätit blir han hysterisk. Vrider sig i famnen, vill ner, vill upp, kryper på golvet med huvudet mot marken, och bara skriker, skriker, skriker. Jag tar upp honom och försöker solfjädra men han fortsätter skrika och vrider sig runt och runt. Nu är jag färdig att börja gråta så jag tar med sonen ut i bilen och kör tills han somnar, då är klockan ca tolv.
Det känns hopplöst och tröstlöst just nu och vi vet varken ut och in.